Image of a person from above taken using a drone

Fergus Kennedy: С Canon Log небето не е граница

След като използва Canon EOS 5D Mark IV за проект за телевизионна реклама, режисьорът Fergus Kennedy реши да види докъде може да стигне креативността на фотоапарата. Първоначално Fergus е бил морски биолог и все още прави филми за природата. Но той все повече се занимава с фотография и запис на видео за различни клиенти в телевизията и рекламата и е конкретно фокусиран върху използването на дронове за заснемане на драматични кадри от въздуха.

Новият проект на Fergus е личен, което му осигурява свободата да развие своите собствени идеи. Той и неговият брат Nick, който е оператор на камерата, искаха да изследват възможностите докрай и да видят какво биха могли да постигнат. Fergus осъзнал, че използването на Canon Log с EOS 5D Mark IV (изисква актуализиране на фърмуера) ще бъде много полезно при някои от предизвикателните условия на снимане с дрон. Canon Log дава възможност за съхраняване в записа на по-голяма част от драматичния диапазон на сензора, което след това може да бъде използвано в постобработката за постигане на специфичен изглед на образа и за комбиниране на кадри от различни фотоапарати. Това е една много мощна функционалност, която вече се е превърнала в стандарт за професионалните кинотворци, и наличието й в EOS 5D Mark IV го прави един сериозен инструмент за цифрово кинопроизводство. 

"В миналото съм използвал Canon XC10 за снимане с дрон в 4K," обяснява Fergus. "Това една много добра и лека видеокамера. Но EOS 5D Mark IV също снима с висока резолюция и може да се възползва от отличния и широк избор от обективи EF, така че диапазонът на приложения е по-голям. Искахме да сглобим видео с динамични спортни сцени, като запишем и комбинираме кадри от няколко източника, което значи, че имахме нужда от най-доброто качество и гъвкавост на корекциите на образа при постобработката. Благодарение на Canon Log EOS 5D Mark IV можеше да осигури това."

"EOS 5D Mark IV е много способен фотоапарат, който предлага запис в 4K и вече Canon Log чрез обновяване на фърмуера"

"EOS 5D Mark IV е много способен фотоапарат, който предлага запис в 4K и вече Canon Log чрез обновяване на фърмуера," добавя Fergus. "Можехме да използваме C300 Mark II, който да монтираме на нашите дронове. Въпреки това EOS 5D Mark IV е по-лек, така че летателното време щеше да е по-дълго."


Летене над препятствията

Fergus е изправен пред много предизвикателства в този проект. Като начало записът с няколко фотоапарата при различните динамични действия на различни места щеше да бъде проблемен. Това би било достатъчно трудно да се направи с толкова динамични действия, но още повече, когато дронът лети в гъста гора.

Едно от най-големите предизвикателства се появи по време на заснемането на кайт-сърфист в действие. "Беше петият полет", обяснява Fergus. "Дронът беше на 5 m над водата и на около 200 m навътре в морето, когато загуби мощност, но не напълно. Не реагираше на нашите команди и бавно потъна във водата – повече не го видяхме." Fergus смята, че една от клетките на батерията е била повредена. За щастие, благодарение на застрахователен иск по-късно те бяха отново във въздуха. "Новият дрон разполагаше с шест батерии вместо с една", добавя Fergus. "Така че ако една се повреди, той няма да падне!"

Kitesurfer

"Това заснемане изискваше внимателно синхронизиране на действията на трима души – пилота на дрона, оператора на фотоапарата и спортиста, който снимахме", добавя Fergus. "И тримата трябваше да се синхронизират, което беше трудно – накрая трябваше да заснемем всеки кадър 20 пъти, за да уловим идеално действието." Надеждността и гъвкавостта на EOS 5D Mark IV се оказаха безценни, осигурявайки на Fergus и на неговия екип увереност, че всеки дубъл, заснет от триото, ще бъде уловен по един красив начин от фотоапарата.

"Условията на осветеност породиха много потенциални проблеми", добавя Fergus. "Гората беше покрита от плътна сянка в комбинация с много ярки светли зони. Когато снимахме над сушата, ако небето беше достатъчно ярко, земята беше в сянка, така че трябваше да търсим детайлност в тъмните зони, без да преекспонираме ярките зони. Когато снимахме над морето имаше много отблясъци от водата. Всичко това е доста проблемно за динамичния диапазон и кодека на фотоапарата, тъй като дадена експонация може да върши добра работа за ярките зони, но не и за тъмните, и обратно. Ако се заснемаш снимки, решението е да използваш RAW формат. Но при запис на видео е необходим възможно най-широк динамичен диапазон, за да изглежда динамиката атрактивна при постобработката. Това е моментът, в който добавянето на Canon Log към EOS 5D Mark IV е много полезно, тъй като осигурява този динамичен диапазон."

Drone flying over a vintage car

Корекция на образа

Използваният от Fergus и Nick фотоапарат EOS 5D Mark IV, монтиран на дрона, беше оборудван с обектив Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM, който покриваше всичките им нужди. "Видеото беше заснето в 4K при 30 кадъра в секунда и скорост на затвора 1/50", добавя Fergus. "Използвахме различни отвори на диафрагмата в зависимост от цялостната яркост на сцената, но добавяхме и ND филтър към обектива, когато условията бяха много ярки."

"През повечето време снимахме при ISO 400 освен при слаба светлина, когато използвахме до ISO 3200", добавя Fergus. "С помощта на Canon Log при ISO 400 получавате оптимален динамичен диапазон от 12 стъпки. Но една функция, която прави Canon Log още по-лесен за използване, е че можете да активирате функцията за предварителен преглед View Assist, за да получите представа как ще изглежда записът след корекцията при постобработката. Успяхме също да изведем сигнала през HDMI изхода на фотоапарата към стойката за фотоапарата и да го прехвърлим безжично при 1080p към мониторите на земята. Трудно е да се определи при гледане на стандартния Canon Log формат дали ще се получи недоекспониране на тъмните зони или преекспониране на светлите, така че функцията View Assist е много полезна, за да избегнем това, дори ако окончателно използваната корекция на образа е по-различна."

"...EOS 5D Mark IV може лесно да работи като втора камера заедно с кинокамерите Canon Cinema EOS."

За Fergus високата резолюция на EOS 5D Mark IV е първоначалната причина да закупи фотоапарата, но той вече е подобрен с добавянето на Canon Log. "Клиентите все повече искат 4K", обяснява той. "Но разполагате и с допълнителна свобода да изрязвате при постобработката. Наличието на Canon Log разширява още повече тази гъвкавост. Можете да използвате LUT таблици както при C100 и C300. Тези LUT таблици прилагат предварително зададени корекции към записа, когато искате да комбинирате запис от няколко фотоапарата. На практика се опитахме да използваме една и LUT таблица като при C300 и записите се комбинираха доста добре. EOS 5D Mark IV може лесно да работи като втора камера заедно с кинокамерите Canon Cinema EOS."

При този запис Fergus преобразува стандартните M-JPEG кадри, заснети с EOS 5D Mark IV в 4K в ProRes формат, преди да ги импортира в софтуера за редактиране Adobe Premiere Pro за по-гладко възпроизвеждане. Стандартният 4K файл е записан при много висока скорост на данните от 500 Mbits/sec и ProRes намалява тази скорост в нещо по-управляемо, така че хардуерът и софтуерът за редактиране да могат да се справят по-лесно. "Всъщност не губите нищо, ако конвертирате записа в ProRes версия с по-високо качество, защото оригиналният запис е много добър", добавя Fergus.

"Ние използвахме инструментите за корекция на образа Lumetri в Premiere Pro. Поради изключително разнообразните условия на осветеност извършвахме корекция на на образа всеки запис поотделно, като използвахме LUT таблици с широк динамичен диапазон като отправна точка. След това си поиграхме с гама кривите, тъмните зони, ярките зони, яркостта и наситеността. Работата с кадрите не беше изключително ангажираща или трудоемка. Не беше необходимо възстановяваме нещо "изпуснато" чрез постобработката, нито пък искахме да постигнем силно стилизиран изглед. Всичко изглеждаше доста естествено, така че бяхме съсредоточени върху постигането на максимума от всеки кадър."

Продължителна и ползотворна връзка

Fergus планира да използва огромните възможности на EOS 5D Mark IV и в бъдещи проекти. "За мен това е моя надежден помощник – използвам фотоапарата всеки ден за снимки, а вече и монтиран към дрон за снимки и видео. Притежавам фотоапарати EOS 5D от първоначалния вариант и те винаги са били изключително надеждни, докато пътуват с мен по целия свят. Тази седмица ще си купя калъфа за снимане под вода, така че Mark IV може да дойде с мен при гмуркането ми в Индонезия по-късно тази година. С контраста между светли и тъмни зони под вода режимът Canon Log ще бъде безценен там."

Fergus Kennedy Video

FLOW от Fergus Kennedy

Гледайте видео

Сходно съдържание