Photographer Tom Bing on a beach taking a picture of a surfer holding her board.

ФОТОГРАФИЯ НА ОТКРИТО

От вълни до колела: как творчески да заснемате хобита на открито

Страстният сърфист и мотоциклетист Tom Bing е също толкова запален по тези високоскоростни хобита, както и обектите, които той заснема. Той срещнал съпругата си Sally, също запалена сърфистка, в училище по изкуства и двойката прекарала 12 месеца, пътувайки с мотоциклети от Сантяго до Сан Франциско, возейки сърфовете си. Сега те се намират Tynemouth, в североизточната част на Англия, централно място за сърфиране, известно със златни плажове и студени морета.

Tom казва, че покойният му дядо, който е обичал плаването и риболова в морето, също разпалил интереса му към фотографията. „Моят дядо наистина беше запален по фотографията и имаше в дома си специална тъмна стая за проявяване на снимки – и все още пазя няколко негови стари фотоапарата“, споделя Tom. „Именно заради него мислех, че мога да документирам и заснемам моменти за себе си и за други хора.“

Сега професионален фотограф, Tom се специализира в сърфинг и мотокрос състезания, като това го отвежда до неговия местен плаж и по целия свят. Негова страст станало документирането на общностите, свободата и вроденото забавление в основата на тези хобита.

Тук той споделя своя подход, техники и съвети за заснемане на забавления на открито с включена нотка креативност.

Уловете както действието, така и атмосферата – съветите на Tom Bing

1. Адаптирайте своя фотографски комплект към конкретната ситуация

Лек, преносим и с богати способности: Canon EOS M6 Mark II беше перфектният фотоапарат за заснемане на този трейл рънър, позволяващ на Tom да бъде в крак с действието.

Том използва Canon EOS 90D с обектив Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS II USM – конфигурация, идеална за заснемане на бързи диви животни и спортове, с функции от серия от снимки с 10 fps до 45-точков автофокус с точки от кръстовиден тип.

Когато кара колело или върви пеша до труднодостъпни места, той също използва по-лекия и по-малък безогледален Canon EOS M6 Mark II с обективи Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM и Canon EF-M 32mm f/1.4 STM. „Безогледален означава, че можете да поберете много повече в по-малък корпус“, казва Tom, което е идеално, когато трябва да пътувате с малко багаж.

Когато сте навън на терен, той съветва да бъдете реалисти за това колко трябва да носите. „Може би нямате нужда да носите 10 обектива със себе си, а само два, които наистина правят това, което трябва да правят“, казва той.

За много бързи действия оптичният визьор на DSLR фотоапарата е предимство, тъй като ви помага да избегнете мъничкото закъснение, свързано с електронния визьор на безогледалния фотоапарат, но по отношение на качеството на изображението добавя: „Мисля, че безогледалните фотоапарати са също толкова добри.“

2. Потопете се в действието

Разбирането на това, което фотографирате, ви помага да предвидите действието и да сте готови да го заснемете. Дори нещо толкова просто, като това да знаете по кой коловоз ще предпочете състезателят да премине през кален участък, на което ще ви научи собственият ви опит, може да е от значение дали ще уловите кадъра, или ще го изпуснете.

„Винаги съм се вдъхновявал от [фотожурналистите] James Nachtwey и Don McCullin и документалния стил във фотографията. Харесвах факта, че те са напълно отдадени на историите, които снимат“, казва Tom, който има за цел да предаде емоцията и вълнението от участието в забавления на открито, а не само това как изглеждат за външни наблюдатели.

„Преди дори да извадите фотоапарата, разберете културата на това, което снимате“, съветва той. „Ако знаете какво е чувството да карате мотоциклет през красив резерват, тогава ще знаете какво се опитвате да уловите и в коя милисекунда да натиснете спусъка“, казва той.

На чисто практическо ниво, ако знаете от собствения си опит как да разпознавате условията за сърф, например, можете да предвидите къде ще се случи действието и да сте в позиция, готови да снимате. „Когато нещо се случва, не можеш да го спреш“, казва Том, „и е страхотно чувството да знаеш къде да бъдеш.“

3. Замразете действието

Разберете как да овладеете скоростта на затвора и как тя е свързана с ISO чувствителността и отвора диафрагмата, за да уловите перфектно действието и атмосферата.

„Снимам в режим за серия от снимки почти през цялото време“, казва той. „За фотографията на динамични сцени това е безценно, тъй като изражението на лицето се променя много бързо и не можете да очаквате да го уловите в един кадър, ако някой минава през кадъра. Имате нужда от около 10 кадъра.“

Canon EOS M6 Mark II е полезен с възможностите си да заснема серия от снимки с честота 14 fps плюс допълнителното предимство за прецизно проследяване с непрекъснато автоматично фокусиране. Там, където скоростта е критична, той може дори да заснема RAW файлове с невероятните 30 fps при непрекъснато фокусиране в режим на серия от снимки в RAW формат (18MP с изрязване).

Междувременно Canon EOS 90D предлага по-голям диапазон на скоростта на затвора – до 1/8000 s или до 1/16 000 s с електронен затвор, в сравнение с максимума на EOS M6 Mark II от 1/4000 s – което ви осигурява възможно най-добрия шанс за замразяване на действието, а оптичният му визьор ви позволява да бъдете в крак с действието дори без малкото закъснение на най-добрите електронни визьори.

4. Дайте воля на креативността си

Бъдете креативни и проучете необичайни композиции, като тази, за по-интригуващи кадри.

Необичайни перспективи, панорамиране, силуети и игра с дълбочината на рязкост са техники, които Tom използва, за да прояви творчество и да пресъздаде това, което неговият обект може да чувства на пистата или във водата.

„Контекстът може да бъде всичко и ако не мога да приближа чрез вариото, но мога да отстъпя и да заснема по-широката сцена, това понякога може да бъде по-силно“, казва той. „Снимам срещу слънцето [също], защото обичам да си играя с присъщите недостатъци, които идват с това. Това може би е повече от това, което чувства обектът.“

Характеристиките, които му помагат в креативното снимане с Canon EOS M6 Mark II, включват сваляемия електронен визьор и подвижния сензорен екран, които са безценни за творчески композиции, както и за трудни моменти от нисък ъгъл.

5. Не е важно само действието

Опитайте различни стилове на снимки и отделете време, за да разгледате всеки аспект на дадена дейност, както и заснемането на действието.

Подобно на много други в сърфистката общност, страстта на Tom е не само към хобито му, но към и местата на открито, океана и региона, в който живее. Така че не чакайте само моментите на действие, съветва той, а уловете цялата картина. Снимайте през целия ден и в крайна сметка ще получите няколко запомнящи се изображения на хората и мястото, както и няколко страхотни кадъра от динамични сцени.

„Опитвам се да документирам нещата така, както ги виждам“, казва Tom. „Обичам да улавям места и преживявания, силата и разнообразието на океана. И като сърфист обичам да виждам сърфистите да отговарят на предизвикателството със стил.“

Написано от Lorna Dockerill

Свързани статии
A dirt bike heads towards the camera spraying muddy water in its wake.

СКОРОСТ НА ЗАТВОРА

Поемете контрол над скоростта на затвора

Тези 5 основни съвета ще ви помогнат да овладеете скоростта на затвора, за да заснемате движещи се обекти и да подобрите своята фотография на динамични сцени.

An action-packed photoshoot with a pro

СПОРТНА ФОТОГРАФИЯ

Фотография на динамични сцени: съвети от професионалист

Научете за спортната фотография от тази сесия, ръководена от ментор, с професионалист в планинското колоездене.

Свързани продукти

Свързани статии

Разделът „Вдъхновете се“ важен източник на полезни фотографски съвети, съвети за купувача и проницателни интервюта – всичко, от което се нуждаете, за да откриете най-добрия фотоапарат или принтер и да вдъхнете живот на следващата си творческа идея.

Обратно към всички съвети и техники