Предизвикателство с обектив за улична фотография

Открийте как живеещият в Глазгоу фотограф Andres McNeill се справя само с един фотоапарат, Canon EOS R8, и един обектив, Canon RF 28mm F2.8 STM, из града си.
Следи от автомобилни светлини по смрачаване на градска улица, застроена с високи сгради, заснети от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

В уличната фотография може да се случи всичко. Невероятните фотографски моменти могат да се появят сякаш от нищото и да изчезнат също толкова бързо. Това е най-голямото предизвикателство за един фотограф. Трябва да сте готови за всичко и да имате оборудване, което да се справя успешно.

Andres McNeill, който живее в Глазгоу в Обединеното кралство, е спечелил впечатляващ брой последователи в социалните мрежи за своя уникален стил на улична фотография, чиято отправна точка е богато украсената историческа архитектура на неговия град. „Винаги ми е било приятно да наблюдавам хората“, казва той, така че когато се захваща сериозно с фотография през 2020 г., той естествено се насочва към улицата.

Andres има склонност да върви по тротоарите, докато намери страхотия кадър, и след това изчаква да се появи правилният човек – последен, но съществен елемент, който завършва композицията.

Подобно на много съвременни улични фотографи, Andres не е обвързан с класическото фиксирано фокусно разстояние от 35 mm, което беше предпочитано в ранните дни на жанра, вместо това експериментира с всичко, което е подходящо за неговата цел. Обикновено той тръгва със своя Canon EOS R5 или EOS R6 и адаптер Canon EF-EOS R за своите EF обективи.

За да види дали е възможно да повтори характерния си стил с минимално оборудване, той съчета пълнокадровия безогледален EOS R8 на Canon само с един широкоъгълен обектив с фиксирано фокусно разстояние – суперкомпактният Canon RF 28mm F2.8 STM. Тук ще разберем дали фотографският комплект е достоен за предизвикателството.

Сливане с околната среда

Ръка, която държи обектив Canon RF 28mm F2.8 STM над чанта за фотоапарат.

Лекият обектив с фиксирано фокусно разстояние Canon RF 28mm F2.8 STM има универсално фокусно разстояние и бърз максимален отвор на диафрагмата и Andres установи, че съчетаването на такъв компактен обектив с EOS R8 му дава повече възможности за творчество.

Фотографът Andres McNeill прикляка, за да направи снимка с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM на павирана улица, покрита с мъх.

Andres успя да заснеме изображения, които иначе можеше да не успее, защото обектите му можеха да забележат какво прави и да променят поведението си.

Най-добрите обективи за улична фотография са тези, които ви позволяват да бъдете пъргави, за да можете да се приспособите бързо и да следвате бързоразвиващи се действия, а ключова характеристика на Canon RF 28mm F2.8 STM е неговата тънка и ултракъса конструкция.

С тегло от само 120 g RF 28mm F2.8 STM е лек в сравнение с вариообективи или обективи с по-голям отвор на диафрагмата и фиксирано фокусно разстояние – идеален, когато се разхождате пеша из град като Глазгоу. „Той е невероятно малък“, казва Andres. „В комбинация с Canon EOS R8 просто не можех да повярвам на големината му. Имах чувството, че съм почти невидим с него.“

За Andres, който е висок над 1,83 m, възможността да се слее със заобикалящата среда е огромно предимство. „Можете да сте наистина близо до действието и пак да уловите непринудени моменти – и бях по-малко забележим, отколкото щях да бъда, ако се разхождах с обичайната си конфигурация.“

По-широк изглед

Оживена улица, населена с офис служители и туристи в слънчев ден. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Снимането с Canon RF 28mm F2.8 STM позволи на Andres да се доближи до обектите си и въпреки това да покаже повече от заобикалящата среда. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/1250 s, f/2.8 и ISO 100. © Andres McNeill

Фигура, уловена на слънчева светлина между две високи сгради, хвърля дълга сянка върху тротоара. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Може да е обезсърчително да излезете на улицата само с фотоапарат, но наличието на минимална конфигурация ви улеснява да се слеете със заобикалящата ви среда. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/800 s, f/2.8 и ISO 100. © Andres McNeill

Andres остана в центъра на Глазгоу за снимките, „защото там се случва всичко“, казва той. „Има такава еклектична комбинация от хора, така че това е най-доброто място за снимки.“

Широкоъгълното фокусно разстояние от 28 mm беше ново изживяване за Andres, който прегърна възможността да вмести повече от архитектурата в кадъра. „Успях да се доближа наистина до хората, защото фотоапаратът и обективът са толкова малки, но успях да уловя и ширината на сградите“, обяснява той.

Andres засне различни снимки, показващи хора, сновящи из красивата архитектура, в джобове светлина, хвърлящи дълги сенки. „Направих и няколко по-дълги експонации с преминаващи коли, които оставят следи“, добавя той.

Голям отвор на диафрагмата за снимане при слаба светлина

Човек, който се разхожда пред театър през нощта, е осветен от светлините, излъчвани от сградата. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Най-добрият съвет, който Andres някога е получавал, е да спре да търси перфектната снимка, а да започне да търси истории. „Композирайте, сякаш снимате филм“, предлага той. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/100 s, f/2.8 и ISO 400. © Andres McNeill

Шотландия обикновено не е известна със слънчевата светлина, така че притежаването на обектив, който може да се справи добре в по-мрачни сценарии с облачно време, е жизненоважно за Andres.

„Любимото ми време за снимане е „синият час“, точно след като слънцето е залязло, но достатъчно късно, за да изглежда като нощ“, казва той. „Наличието на отвор на диафрагмата f/2.8 беше идеално за тези ситуации. Не се налагаше да повишавам ISO твърде много, за да постигна прилично експонирано изображение. Можете да разчитате на малко по-ниски скорости на затвора при f/2.8, за да получите наистина рязка снимка.“

За визуалния облик, към който се стреми, Andres черпи вдъхновение от киното, като се позовава на отличителните синьо-лилаво-тюркоазени тонове, присъстващи в кинематографията на филма „Лунна светлина“ от 2016 г. като пример за цветовата палитра, която харесва в собствените си кадри.

Човек е осветен от светлините на приземния етаж на многоетажен паркинг. Прозорците от пода до тавана показват стълбище, водещо до върха на сградата. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Andres често снима през нощта и търси градски сцени, където може да се възползва от наличната светлина за интересни композиции. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/100 s, f/2.8 и ISO 800. © Andres McNeill

Силует на фигура в края на дълъг подлез, покрит с графити. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

Според Andres има два вида улични фотографи – „ловци и рибари“. Andres е от втория тип фотографи. „Склонен съм да чакам различни персонажи да се разкрият“, казва той. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/160 s, f/2.8 и ISO 100. © Andres McNeill

Когато снима през нощта, Andres използва наличната светлина от прозорците на офисите и табелите на заведения за бързо хранене, за да подобри изображенията си. След като се стъмни, той беше особено впечатлен от „боке“ ефекта, създаден от Canon RF 28mm F2.8 STM.

„Колкото по-голям е броят на елементите на диафрагмата, толкова по-гладък е „боке“ ефектът и толкова по-перфектен и кръгъл изглежда“, казва той. „Това е важно, тъй като уличното осветление и фаровете на колите светеха на заден план. Този „боке“ ефект, който е толкова приятен за окото, наистина прави изображенията по-добри.“

Освен че прави снимки, Andres е и видеограф. RF 28 mm F2.8 STM е идеален обектив за създатели на съдържание, работещи с движение, както и за заснемане на филми, тъй като неговата корекция на „дишането“ на фокуса компенсира промяната в кадрирането при превключване между фокусни точки.

Перфектен вариант за улична фотография

Мъж държи фотоапарат Canon с обектив Canon с фиксирано фокусно разстояние, допрян до окото му, за да направи снимка.

„Когато започнете за първи път, си мислите: „О, трябва да променя скоростта на затвора“, казва Andres. „Сега вече е навик. Вече дори не мисля за бутоните на фотоапарата.“

Между две високи сгради в слънчев ден човек, потънал в сенки, седи на бордюра и гледа в телефона си. Заснето от Andres McNeill с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM.

На Andres му хареса да експериментира с електронния затвор с 40 fps на Canon EOS R8, което означава, че относно редактирането има поле за изява. „Просто не можех да повярвам колко кадъра мога да заснема“, въодушевява се той. Заснето с Canon EOS R8 с обектив Canon RF 28mm F2.8 STM при 1/400 s, f/4 и ISO100. © Andres McNeill

Това е първият път, в който Andres използва Canon EOS R8 и установи, че е страхотен фотоапарат за улична фотография. Той особено оцени интелигентния автоматичен фокус, който му позволяваше да държи обектите си в рязък фокус. „Понякога почти се чувствах като фокусник. Сякаш просто му казвах какво да прави с ума си и всичко просто се случваше.“

Една успешна улична снимка разказва история в един кадър. Andres си спомня един особено силен пример за това – мъж, седнал в басейн от светлина, който си почива (горе вдясно). Благодарение на незабележимата си конфигурация Andres успя да направи кадъра, докато мъжът продължи необезпокояван своя момент на спокойствие. За обекта му това вероятно е бил още един обикновен ден, но погледнат през обектива на Andres, той се е превърнал в нещо магично.

„Единственият ми съвет към уличните фотографи е просто да излизат и да снимат повече“, призовава Andres. „Бих могъл да изброя техники, но всъщност става дума за трениране на окото ви да забелязва моментите, които търсите. И това ще ви направи по-добър уличен фотограф.“

Rachel Segal Hamilton

Свързани продукти

  • EOS R8

    Преминете към пълнокадрова фотография и видео и реализирайте творческите си амбиции.
  • EOS R10

    Направете следващите си стъпки във фотографията и видеото с безогледален фотоапарат Canon от системата EOS R, базиран на заснемащ сензор с размер APS-C.
  • RF 28mm F2.8 STM

    Тънък, лек и къс обектив за пътуване и улична фотография с гъвкаво 28 mm фокусно разстояние и бърз максимален отвор на диафрагмата f/2.8.

Свързани статии

Съвети за улична фотография

Важен съвет за заснемане на зашеметяващи улични изображения с архитектурни елементи.

Съвети за архитектурна фотография

Влезте в архитектурната фотография с техники и съвети от професионалисти.

Съвети за улична портретна фотография

Полезни съвети за заснемане на интересни портретни снимки на улицата от професионалния фотограф Джулиан Лов.

Открийте абстрактната улична фотография

Създавайте впечатляващо изкуство от обикновените сцени чрез тези прости техники за заснемане на сюрреалистични градски изображения.