ИНТЕРВАЛНА ФОТОГРАФИЯ
Заснемане на движение чрез интервална фотография
Безупречни техники за интервална фотография, хипер-интервална фотография и видео със забавен каданс.
ВИДЕО ТЕХНИКИ
Създаването на покадрова анимация е забавен проект с фотоапарат, в който може да вземе участие цялото семейство. Като заснемете поредица от кадри на обект, който премествате на малки стъпки между всеки кадър, можете да създадете последователност от изображения, които да се възпроизвеждат като видео, създавайки илюзия, че обектът се движи.
Настройването на вашия EOS фотоапарат за най-добри резултати е лесно – вдъхването на живот на неодушевен обект и добавянето на някакъв характер е частта, в която се крие истинското умение.
Тук професионалният аниматор Ed Jackson предлага своите съвети за това как да направите първите си стъпки в покадровата анимация. Откакто завършва обучението си със специалност „покадрова анимация“, Ed работи за много клиенти в бранша – включително Aardman Animations, където участва в телевизионния сериал „Shaun the Sheep“, филма на Nick Park „Early Man“ и филма „Shaun the Sheep Movie: Farmageddon“.
Ed демонстрира колко лесно е да започнете с покадрова анимация, използвайки проста конфигурация: Canon EOS 250D, няколко лампи и топка глина за моделиране.
В дома и около дома ви има толкова много обекти, които могат да се превърнат в страхотни теми за вашия проект. Например можете да покажете строителни блокчета, които сами се сглобяват в конструкция, торба със сладки неща, която се разопакова сама, или колички-играчки, препускащи около кухненския плот. Ed обаче предлага да започнете с нещо по-просто, както той е направил с видеото си с подскачаща топка.
„Пластилинът или глината е моят най-чест избор за обект, тъй като са много лесни за моделиране. В създадения от мен късометражен филм просто заснех топката отгоре и я местих по маса, променяйки формата й, за да създам илюзията, че тя подскача.
„Съветът ми е първоначално да не се увличате твърде много, като подредите сцена, която е прекалено сложна. Поддържайте фона прост и се фокусирайте върху анимацията. Ако имате история, запазете я кратка и проста – и първо опитайте с малък проект, за да можете да тествате всичко, преди да се потопите в нещо, което е много дълго.“
Стандартното съотношение на образа за филми е 16:9, но фотоапаратът ви е настроен да заснема изображения в съотношение 3:2 по подразбиране. За да сте сигурни, че вашата покадрова анимация ще се възпроизвежда в „широкоекранен“ режим, променете съотношението на образа в главното меню, преди да започнете да снимате. Може да се наложи да поставите фотоапарата EOS в режим Live View, за да се покаже тази опция.
Ed препоръчва ръчно да настроите фокуса, експонацията и баланса на бялото. По този начин настройките ще останат без промяна и всеки кадър от финалния ви филм ще изглежда идентичен с другите. Използването на изкуствена светлина също ще ви осигури идентичен изглед на кадрите.
„Можете да снимате на открито или близо до прозорец, но разбира се естествената светлина се променя непрекъснато. Работата в тъмна стая с няколко настолни лампи ви дава повече контрол, но дори тогава може да се получи трептене във финалния филм, както можете да видите в моя пример. Това допринася за цялостния ефект.“
Монтирането на фотоапарата на статив ще гарантира, че общата композиция не се променя от кадър в кадър и че всеки кадър, който заснемате, е ясен. EOS фотоапарат с подвижен екран улеснява композирането на кадрите дори когато снимате от неудобен ъгъл. „Уверете се, че всичко е здраво закрепено, защото не искате фотоапаратът ви да се движи по което и да е време“, подчертава Ed.
Също така използването на статив ви дава повече свобода, когато става въпрос за задаване на експонацията. Поддържайте ниска ISO чувствителност, като например ISO 200, така че изображението да не е зърнисто. Направете тестови снимки при различни отвори на диафрагмата, за да прецените какъв изглед предпочитате, и след това задайте скоростта на затвора, за да сте сигурни, че изображението е достатъчно ярко.
Професионалните аниматори използват усъвършенстван софтуер, като Dragonframe, за управление на фотоапарата, заснемане и преглед на последователности, програмиране на светлинни ефекти и др. Но можете да запазите нещата прости, когато започвате, и просто да заснемете всяка снимка ръчно.
Вместо да натискате спусъка на фотоапарата, за да заснемете всяка снимка, използвайте дистанционен спусък. По този начин няма да преместите неволно фотоапарата по време на заснемане на последователността. Ако фотоапаратът ви разполага с Wi-Fi, можете също да използвате приложението Canon Camera Connect, за да заснемете всеки кадър и да възпроизведете изображенията, без да докосвате фотоапарата.
Продължителността на вашия проект за покадрова анимация ще зависи от това колко кадъра ще заснемете и от кадровата честота на вашето видео. Например, ако последователността ще се възпроизвежда при 25 fps (кадъра в секунда), това означава, че ще трябва да заснемете 25 кадъра за всяка секунда от вашето видео. Можете също така да снимате с 24 fps, за да постигнете усещане за кинофилм.
Това колко да премествате обекта при всеки кадър ще зависи от кадровата честота. „Ако снимате например с 25 fps, стъпките трябва да са относително малки, за да ви дадат по-фино анимирано движение, в противен случай всичко ще се движи твърде бързо“, обяснява Ed. „Обаче при 12 кадъра в секунда стъпките могат да бъдат по-големи и можете да бъдете доста смели, когато премествате обекта. В крайна сметка всичко зависи от това какво се случва в кадъра и какво движение се опитвате да покажете.“
Ако сте заснели отделни кадри за филма си, без да използвате допълнителни приложения или софтуер, ще трябва да ги обедините във видео. Ed е дългогодишен потребител на Adobe Premiere Pro, но можете да използвате всеки софтуер за редактиране на видео с базови възможности. Просто импортирайте отделните кадри в линията на времето, добавете музика, ако желаете, след това експортирайте филма като MP4, MOV или подобен видеофайл за споделяне.
Налични са редица прости приложения за мобилни устройства и компютри, които могат да автоматизират процеса и да ви позволят да преглеждате анимацията, докато работите, както и да получите завършен филм. Ed предлага такова, наречено Stop Motion Studio.
Покадровата анимация е технически една от най-лесните за създаване форми на видео. Не се нуждаете от много оборудване или пространство – въпреки че имате нужда от доста търпение! Можете да използвате всеки EOS фотоапарат, да го настроите в ръчен режим и да започнете още днес.
След като се запознаете добре с основните принципи, можете да започнете да експериментирате с нови техники и да изградите свой собствен стил. „В телевизионен сериал като „Shaun the Sheep“ обикновено преместваме куклите 12 пъти за всяка секунда от кадрите“, казва Ed. „Заснемаме два кадъра за всяка позиция, за да получим точния брой кадри, необходими за възпроизвеждане. Заснемането на два кадъра между всяко движение спестява време и забавя анимацията, когато се възпроизвежда, което я кара да изглежда като анимационен филм. Когато снимаме филм, обаче, обикновено движим куклите във всеки от 24 или 25 кадъра, тъй като това придава по-реалистичен вид.“
Трябва само да експериментирате, казва Ed окуражаващо. „Бъдете креативни, учете се от грешките си и се забавлявайте с тях.“
Написано от Marcus Hawkins
Разделът „Вдъхновете се“ важен източник на полезни фотографски съвети, съвети за купувача и проницателни интервюта – всичко, от което се нуждаете, за да откриете най-добрия фотоапарат или принтер и да вдъхнете живот на следващата си творческа идея.
Обратно към всички съвети и техникиИНТЕРВАЛНА ФОТОГРАФИЯ
Безупречни техники за интервална фотография, хипер-интервална фотография и видео със забавен каданс.
ИНТЕРВАЛНА ФОТОГРАФИЯ
Изследвайте света на ускореното видео с EOS от комфорта на собствения си дом.
ИНТЕРВАЛНА ФОТОГРАФИЯ
Трансформирайте интервалните снимки в едно изображение с този урок за това как да наслагвате последователност от изображения.