Дивата природа е жанр като никой друг – всеки момент е шанс да отключите необикновеното, но истинската красота се крие във факта, че всеки може да опита. Бившият пожарникар, превърнал се в страстен любител на фотографията, Pete Lau доказа това по време на индивидуална фотография на дивата природа с професионалния фотограф на природа и пейзажи Guy Edwardes в Hawk Conservancy Trust, в Хемпшир, Обединеното кралство.
Фотография на дивата природа: професионалист и любител тестват Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
Pete и Guy бяха сред първите, които използваха Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, лек супер телеобектив с фокусно разстояние до 800 mm, идеален за снимане на животни и птици от всяка позиция, без да ги безпокоите. Насочен към сериозни любители, той разполага с отвор на диафрагмата от f/6.3-9, оптичен стабилизатор на образа с 5,5 стъпки и светкавично бърз автоматичен фокус, който гарантира яснота и рязкост, независимо колко мимолетен е моментът. RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е проектиран да издържа на променливо време, с устойчивост на прах и влага, еквивалентна на обективите от професионалната серия L на Canon. Освен това разполага с бяло отразяващо покритие за надеждна оптична производителност при снимане в слънчево време.
„Впечатляващият фактор на този обектив е неговият обхват“, казва Pete, който преди е използвал Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM и RF 800mm F11 IS STM за заснемане на отдалечени обекти. „Диапазонът от 200 до 800 mm е просто невероятен и възможността да използвам само един обектив върху обект, който може да е на няколко метра разстояние в един момент, но на 40 метра в следващия, ми дава много повече гъвкавост, отколкото смяната на два обектива. RF 200-800mm F6.3-9 IS USM предлага невероятни резултати, изключителна способност и истинска стойност за парите ви.“
Pete Lau
„Тежестта или липсата на такава беше първоначалната изненада при RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“, добавя Guy. „Той е сравнително компактен и изключително лек за фокусното разстояние, с което разполага. Фактът, че снима до f/9, е сравнително добър компромис по отношение на типа снимка, която можете да направите за тежестта и размера, които спестявате.“
Guy избра да комбинира RF 200-800mm F6.3-9 IS USM със своя Canon EOS R5, а Pete съчета своя с EOS R7. Тук Guy и Pete споделят своя опит в улавянето на чудесата на дивата природа – и използвайки RF 200-800mm F6.3-9 IS USM за снимане на хищни птици, уроците, които споделят тук, са приложими за всички животни.
Guy Edwardes
1. Снимайте на нивото на очите на животните
Guy предпочита да снима животни на нивото на очите им. „Ако обектът е на трева, пясък или вода, тогава и аз лягам на земята или снимам от възможно най-ниския ъгъл“, обяснява той. „Получавате хубаво омекотяване на преден план, като това прави фона извън фокус много по-бързо. Дори малка корекция от 15 – 30 cm може да има огромно значение за изгледа на снимката. Освен това, когато снимате хищни птици, това ви позволява да скриете връзките [прикрепени към краката на птицата].“
Снишаването до земята, дори и с помощта на Guy, просто не е възможно за Pete. За щастие двамата намериха решение – да използват подвижния сензорен дисплей на Canon EOS R7. „Да държи фотоапарата отстрани на инвалидната количка и да използва екрана помогна на Pete да снима от много нисък ъгъл“, казва Guy. „Той се пресегна на около 30 cm от земята и това напълно промени изгледа на снимките му.“
Pete, който е запален любител от няколко години, казва, че това не е нещо, което обикновено би направил. „Това е брилянтно, защото ми предостави много повече гъвкавост“, казва той.
2. Променете перспективата си, за да намерите по-добър фон
„Дори когато имате наистина страхотен обект, като например бухал, това понякога не е достатъчно. Трябва да помислите за фона“, казва Guy, обяснявайки, че дори едно малко движение може да направи голяма разлика. „Обхватът от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM ви дава много тясно зрително поле, така че трябва само леко да изместите тялото си, за да промените напълно фона.“
Пийт беше приятно изненадан, че лекото изместване на позицията на инвалидната количка му позволи значително да подобри композицията на снимките си. „Мислех, че ще трябва да се придвижа далеч, но всъщност не е така“, казва той. „Първоначално се получаваха снимки с разхвърлян фон, със стърчащи тук-там клонки, но самото преместване на няколко инча наляво или надясно промени изцяло нещата.“
3. Използвайте възможно най-дълъг обхват
Guy често използва обектив Canon RF 600mm F4L IS USM с Удължител Canon RF 1.4x, за да снима диви животни, но беше впечатлен от обхвата от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. „По отношение на заключване на фокуса, RF 200-800mm F6.3-9 IS USM свърши наистина добра работа при проследяване, дори при слаба светлина“, казва той. „Но страхотното при снимането на това разстояние е по-бързият автоматичен фокус. Представете си, че снимате птица, която лети към вас, с 800 mm обектив. Ще бъде далече и автоматичният фокус трябва само да се премести малко, за да я проследи. За да заснемете птицата със същия размер в кадър с 300 mm обектив, тя ще трябва да е много по-близо до вас. Това означава, че елементът на обектива трябва да се движи по-далеч и по-бързо, за да я задържи на фокус. Накратко, колкото по-дълго е фокусното разстояние, толкова по-лесно е фокусирането да работи и толкова по-ефективно е то.“
Фокусното разстояние от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM също има допълнителни предимства за Pete. „Най-голямото разочарование, което изпитвам, е невъзможността да се доближа до обектите“, казва той. „Ако съм на пешеходна пътека или пътека сред природата, физически съм ограничен до това пространство. Ако изляза от пътеката, има шанс да падна от количката, така че наличието на този диапазон на фокусно разстояние е невероятно. Мога да се приближа повече от всякога.“
Съчетаването на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM с APS-C фотоапарат като EOS R7 е от особена полза, тъй като по-малкият сензор ефективно изрязва изображението, увеличавайки обхвата на обектива. При 800 mm обхват на обектива APS-C сензорът ви дава същото зрително поле като при снимане с 1280 mm телеобектив на пълнокадров фотоапарат.
Guy допълва, че друго страхотно качество на обектива е неговият диапазон на вариото. „Ако се опитвате да намерите птица в небето и сте увеличили до 800 mm, ще ви е трудно да я намерите“, обяснява той. „Започнете с увеличение на обектива обратно до 300 или 400 mm, за да можете да намерите обекта си, след това увеличете вариото до 800 mm, за да получите запълваща кадъра снимка.“
4. Снимайте без статив за гъвкавост
За заснемането на бързодвижещи се същества Guy препоръчва да оставите статива у дома. „Снимането без статив ви предоставя гъвкавост, ако трябва да се придвижвате бързо или на различни места“, обяснява той. „Единственият проблем е, ако снимате с тежък телеобектив – не можете да държите такава тежест много дълго.“
Обичайният стабилизатор на Pete е монопод, който също му помага с тежестта на екипировката, но Guy му показа нова техника. „Ако свия лактите си и ги подпра на корема си, това ми дава много повече гъвкавост при проследяване на движещ се обект. С монопод съм ограничен до това ниво“, казва той. „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е толкова лек, че мога да го управлявам с една ръка, докато с някои обективи се чувствам така, сякаш съм вдигал тежести.
„Дизайнът също е наистина добре обмислен“, добавя той. „Мога да стигна почти до всичко с пръст и палец, а и като за супертелеобектив е хубав и компактен.“
5. Научете как да замразявате бързо движение
Когато снимате дива природа, Guy препоръчва да използвате бърза скорост на затвора. „Снимайте с 1/2500 s или по-бързо, дори ако е птица на клонче“, казва той. „Ако внезапно отлети, ще бъдете готови.“
Бързата скорост на затвора не само ще замрази движенията на животното, но Pete обяснява, че това също помага да се компенсират заклащанията му. „По природа съм доста нестабилен“, обяснява той. „От гърдите надолу нямам никакъв контрол върху това, което прави тялото ми, така че фотоапаратът се заклаща доста. Увеличаването на скоростта на затвора компенсира както птицата, така и мен. Оптичният стабилизатор на образа на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е просто феноменален; това е наистина изключително за хора като мен, които са с различни възможности.“
За да осигури бърза скорост на затвора, Guy казва, че е работил удобно при ISO 6400, особено в сенчестите гори, където нивата на светлина са били ниски. „Мисля, че хората се тревожат твърде много за високите ISO стойности и шума“, казва той. „Предпочитам да имам рязка, ясна картина, която може да има малко шум, с който мога да се справя по-късно с помощта на софтуер, отколкото да пропусна кадъра изцяло.“ В допълнение на това високата ISO производителност и технологиите за намаляване на шума в съвременните фотоапарати гарантират, че можете да постигнете по-чисти изображения при по-високи ISO стойности, отколкото очаквате.
Независимо дали снимате птици или зверове, техниките на Guy, потвърждението на Pete и обектив, като Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, с гъвкав обхват на увеличение и впечатляващи възможности ще ви помогнат да се приближите една крачка по-напред за улавяне на дивата красота на естествения свят. „Просто опитайте“, казва Pete. „Всеки може да го направи. Излезте навън и вижте какво можете да постигнете.“
Написано от Natalie Denton
Свързани продукти
-
EOS R7
Опознайте дивата природа с фотоапарат, който предлага сензационна скорост и качество на изображението в компактно тяло с APS-C сензор, проектирано за бъдещето. -
RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
Мощен супер телефото вариообектив с фокусно разстояние 200 – 800 mm, идеален за снимане на динамични сцени, спорт и дива природа. -
RF 600mm F11 IS STM
Революционен супертелеобектив, който е компактен и лек, перфектен за фотографи на дива природа, сафари или влакове.