Фотография на дивата природа: професионалист и любител тестват Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

Природният фотограф Guy Edwardes си партнира с ентусиазирания любител Pete Lau, за да споделят топ съвети за заснемане на поразителни изображения на дивата природа с Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.
Брадата улулица с поразителни жълти очи гледа директно във фотоапарата на снимка, направена от Guy Edwardes с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Дивата природа е жанр като никой друг – всеки момент е шанс да отключите необикновеното, но истинската красота се крие във факта, че всеки може да опита. Бившият пожарникар, превърнал се в страстен любител на фотографията, Pete Lau доказа това по време на индивидуална фотография на дивата природа с професионалния фотограф на природа и пейзажи Guy Edwardes в Hawk Conservancy Trust, в Хемпшир, Обединеното кралство.

Pete и Guy бяха сред първите, които използваха Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, лек супер телеобектив с фокусно разстояние до 800 mm, идеален за снимане на животни и птици от всяка позиция, без да ги безпокоите. Насочен към сериозни любители, той разполага с отвор на диафрагмата от f/6.3-9, оптичен стабилизатор на образа с 5,5 стъпки и светкавично бърз автоматичен фокус, който гарантира яснота и рязкост, независимо колко мимолетен е моментът. RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е проектиран да издържа на променливо време, с устойчивост на прах и влага, еквивалентна на обективите от професионалната серия L на Canon. Освен това разполага с бяло отразяващо покритие за надеждна оптична производителност при снимане в слънчево време.

„Впечатляващият фактор на този обектив е неговият обхват“, казва Pete, който преди е използвал Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM и RF 800mm F11 IS STM за заснемане на отдалечени обекти. „Диапазонът от 200 до 800 mm е просто невероятен и възможността да използвам само един обектив върху обект, който може да е на няколко метра разстояние в един момент, но на 40 метра в следващия, ми дава много повече гъвкавост, отколкото смяната на два обектива. RF 200-800mm F6.3-9 IS USM предлага невероятни резултати, изключителна способност и истинска стойност за парите ви.“

Портрет на фотографа любител на дивата природа Pete Lau.

Pete Lau

Pete е парализиран от гърдите надолу след инцидент при планинско колоездене през 2014 г. и сега използва инвалидна количка. Въпреки нестихващата болка, той открива страст към фотографията на дивата природа и сега управлява уебсайт, предлагащ съвети как хората, използващи оборудване за придвижване, могат да получат достъп до света на природата.

„Тежестта или липсата на такава беше първоначалната изненада при RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“, добавя Guy. „Той е сравнително компактен и изключително лек за фокусното разстояние, с което разполага. Фактът, че снима до f/9, е сравнително добър компромис по отношение на типа снимка, която можете да направите за тежестта и размера, които спестявате.“

Guy избра да комбинира RF 200-800mm F6.3-9 IS USM със своя Canon EOS R5, а Pete съчета своя с EOS R7. Тук Guy и Pete споделят своя опит в улавянето на чудесата на дивата природа – и използвайки RF 200-800mm F6.3-9 IS USM за снимане на хищни птици, уроците, които споделят тук, са приложими за всички животни.

Портретна снимка на фотографа на пейзажи и природа Guy Edwardes.

Guy Edwardes

Guy работи като фотограф на пейзажи и природа от почти 30 години. Той снима главно дивата природа и дивите места на Великобритания, но също така ръководи семинари по целия свят и е предоставил хиляди изображения на библиотеки за стокови изображения.

1. Снимайте на нивото на очите на животните

Далматински сокол издува крилата си, докато стои в тревата, на снимка, направена от Pete Lau с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Тъй като Pete не може да стои, да коленичи или да става и да се връща обратно в инвалидната си количка, двамата трябваше да намерят креативен начин за фотографиране на птици на земята, като този далматински сокол. Заснето с Canon EOS R7 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 800 mm, 1/1600 s, f/9 и ISO 1600. © Pete Lau

Фотоапарат Canon с прикрепен обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, държан ниско до земята от човек в инвалидна количка.

„Guy предложи да разгъна подвижния сензорен екран на Canon EOS R7 и да включа режима за изглед на живо“, обяснява Pete. „Внимателно снижих фотоапарата до земята, докато използвах другата си ръка, за да го управлявам. С помощта на сензорния екран, насочен към мен, успях да направя кадъра.“

Guy предпочита да снима животни на нивото на очите им. „Ако обектът е на трева, пясък или вода, тогава и аз лягам на земята или снимам от възможно най-ниския ъгъл“, обяснява той. „Получавате хубаво омекотяване на преден план, като това прави фона извън фокус много по-бързо. Дори малка корекция от 15 – 30 cm може да има огромно значение за изгледа на снимката. Освен това, когато снимате хищни птици, това ви позволява да скриете връзките [прикрепени към краката на птицата].“

Снишаването до земята, дори и с помощта на Guy, просто не е възможно за Pete. За щастие двамата намериха решение – да използват подвижния сензорен дисплей на Canon EOS R7. „Да държи фотоапарата отстрани на инвалидната количка и да използва екрана помогна на Pete да снима от много нисък ъгъл“, казва Guy. „Той се пресегна на около 30 cm от земята и това напълно промени изгледа на снимките му.“

Pete, който е запален любител от няколко години, казва, че това не е нещо, което обикновено би направил. „Това е брилянтно, защото ми предостави много повече гъвкавост“, казва той.

2. Променете перспективата си, за да намерите по-добър фон

На поляна, заобиколена от дървета, двама фотографи, единият в инвалидна количка, използват своите фотоапарати Canon с прикрепен обектив RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Освен че е невероятно гъвкав, RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е сравнително компактен и лек за обектив с този диапазон на вариото, което го прави подходящ не само за начинаещи и любители, но и за хора с проблеми с мобилността, като например Pete.

Брадата улулица, кацнала на клон на дърво, гледа към фотоапарата на снимка, направена от Guy Edwardes с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

„За да получите интересен фон, не е необходимо да се движите много“, казва Guy. „Pete просто премести инвалидната си количка на сантиметър настрани и това беше достатъчно, за да промени фона, за да получи използваем кадър.“ Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 600 mm, 1/640 s, f/8 и ISO 3200. © Guy Edwardes

„Дори когато имате наистина страхотен обект, като например бухал, това понякога не е достатъчно. Трябва да помислите за фона“, казва Guy, обяснявайки, че дори едно малко движение може да направи голяма разлика. „Обхватът от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM ви дава много тясно зрително поле, така че трябва само леко да изместите тялото си, за да промените напълно фона.“

Пийт беше приятно изненадан, че лекото изместване на позицията на инвалидната количка му позволи значително да подобри композицията на снимките си. „Мислех, че ще трябва да се придвижа далеч, но всъщност не е така“, казва той. „Първоначално се получаваха снимки с разхвърлян фон, със стърчащи тук-там клонки, но самото преместване на няколко инча наляво или надясно промени изцяло нещата.“

3. Използвайте възможно най-дълъг обхват

Африкански ястреб-орел, сниман по време на полет, с разфокусиран фон. Заснето от Guy Edwardes с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

„Колкото по-дълго е фокусното разстояние, толкова по-бързо елементите на фона и предният план излизат от фокус, докато обектът остава рязък“, казва Guy. „Също така, колкото по-далече сте от обектите, толкова по-малка е вероятността да ги безпокоите.“ Заснето с Canon EOS R5 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 455 mm, 1/2500 s, f/8 и ISO 1000. © Guy Edwardes

Качулата каракара, снимана по време на полет, с разфокусиран фон. Заснето от Pete Lau с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Покривайки фокусни разстояния 200 – 800 mm, RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е идеален за фотографи, които търсят обектив „всичко в едно“ за дива природа. „Като любител не мога наистина да оправдая цената на специален обектив от 500 mm, 600 mm и 800 mm“, казва Pete. „Но RF 200-800mm F6.3-9 IS USM ми дава гъвкав обхват и възможност за заснемане на снимки, които не можех да постигна преди.“ Заснето с Canon EOS R7 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 742 mm, 1/8000 s, f/9 и ISO 1250. © Pete Lau

Guy често използва обектив Canon RF 600mm F4L IS USM с Удължител Canon RF 1.4x, за да снима диви животни, но беше впечатлен от обхвата от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. „По отношение на заключване на фокуса, RF 200-800mm F6.3-9 IS USM свърши наистина добра работа при проследяване, дори при слаба светлина“, казва той. „Но страхотното при снимането на това разстояние е по-бързият автоматичен фокус. Представете си, че снимате птица, която лети към вас, с 800 mm обектив. Ще бъде далече и автоматичният фокус трябва само да се премести малко, за да я проследи. За да заснемете птицата със същия размер в кадър с 300 mm обектив, тя ще трябва да е много по-близо до вас. Това означава, че елементът на обектива трябва да се движи по-далеч и по-бързо, за да я задържи на фокус. Накратко, колкото по-дълго е фокусното разстояние, толкова по-лесно е фокусирането да работи и толкова по-ефективно е то.“

Фокусното разстояние от 800 mm на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM също има допълнителни предимства за Pete. „Най-голямото разочарование, което изпитвам, е невъзможността да се доближа до обектите“, казва той. „Ако съм на пешеходна пътека или пътека сред природата, физически съм ограничен до това пространство. Ако изляза от пътеката, има шанс да падна от количката, така че наличието на този диапазон на фокусно разстояние е невероятно. Мога да се приближа повече от всякога.“

Съчетаването на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM с APS-C фотоапарат като EOS R7 е от особена полза, тъй като по-малкият сензор ефективно изрязва изображението, увеличавайки обхвата на обектива. При 800 mm обхват на обектива APS-C сензорът ви дава същото зрително поле като при снимане с 1280 mm телеобектив на пълнокадров фотоапарат.

Guy допълва, че друго страхотно качество на обектива е неговият диапазон на вариото. „Ако се опитвате да намерите птица в небето и сте увеличили до 800 mm, ще ви е трудно да я намерите“, обяснява той. „Започнете с увеличение на обектива обратно до 300 или 400 mm, за да можете да намерите обекта си, след това увеличете вариото до 800 mm, за да получите запълваща кадъра снимка.“

4. Снимайте без статив за гъвкавост

Фотографът Guy Edwardes държи фотоапарат Canon с прикрепен обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Guy казва, че разположението на ръката е от решаващо значение, когато държите дълъг обектив като Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. За максимална гъвкавост той предлага да хванете обектива възможно най-надолу, като го подпрете с длан отдолу, като пръстите ви се протягат напред, за да регулирате пръстена за увеличение.

Peter Lau държи фотоапарат на Canon с прикрепен обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Guy и Pete бяха приятно изненадани от компактния размер на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM. „Обикновено не бих могъл да взема 800 mm обектив, тъй като е твърде голям и тежък, но RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е невероятно лек“, казва Pete.

За заснемането на бързодвижещи се същества Guy препоръчва да оставите статива у дома. „Снимането без статив ви предоставя гъвкавост, ако трябва да се придвижвате бързо или на различни места“, обяснява той. „Единственият проблем е, ако снимате с тежък телеобектив – не можете да държите такава тежест много дълго.“

Обичайният стабилизатор на Pete е монопод, който също му помага с тежестта на екипировката, но Guy му показа нова техника. „Ако свия лактите си и ги подпра на корема си, това ми дава много повече гъвкавост при проследяване на движещ се обект. С монопод съм ограничен до това ниво“, казва той. „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е толкова лек, че мога да го управлявам с една ръка, докато с някои обективи се чувствам така, сякаш съм вдигал тежести.

„Дизайнът също е наистина добре обмислен“, добавя той. „Мога да стигна почти до всичко с пръст и палец, а и като за супертелеобектив е хубав и компактен.“

5. Научете как да замразявате бързо движение

Млечен бухал, заснет по време на полет, на снимка, направена от Pete Lau с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Като използва бърза скорост на затвора, Pete успя да заснеме тази снимка на млечен бухал в полет. „Това е единственият бухал, която има розови клепачи“, казва той. „Контурите на крилата му помагат да променя позицията и посоката си на летене, което е невероятно да се види, затова съм изключително благодарен за AF с разпознаване на очи на животни на EOS R7, който работи много добре.“ Заснето с Canon EOS R7 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 200 mm, 1/2700 s, f/6.3 и ISO 100. © Pete Lau

Забулена сова разперва крилата си по средата на полет на снимка, направена от Guy Edwardes с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Оптичният стабилизатор на образа с 5,5 стъпки в RF 200-800mm F6.3-9 IS USM работи в тандем със стабилизацията на образа в тялото на EOS R7, за да осигури до 7,5 стъпки на стабилизация, което позволява бърза реакция и заснемане на изображения без трептене на птици в полет, докато снимате без статив. Заснето с Canon EOS R7 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 481 mm, 1/4000 s, f/8 и ISO 800. © Guy Edwardes

Когато снимате дива природа, Guy препоръчва да използвате бърза скорост на затвора. „Снимайте с 1/2500 s или по-бързо, дори ако е птица на клонче“, казва той. „Ако внезапно отлети, ще бъдете готови.“

Бързата скорост на затвора не само ще замрази движенията на животното, но Pete обяснява, че това също помага да се компенсират заклащанията му. „По природа съм доста нестабилен“, обяснява той. „От гърдите надолу нямам никакъв контрол върху това, което прави тялото ми, така че фотоапаратът се заклаща доста. Увеличаването на скоростта на затвора компенсира както птицата, така и мен. Оптичният стабилизатор на образа на RF 200-800mm F6.3-9 IS USM е просто феноменален; това е наистина изключително за хора като мен, които са с различни възможности.“

За да осигури бърза скорост на затвора, Guy казва, че е работил удобно при ISO 6400, особено в сенчестите гори, където нивата на светлина са били ниски. „Мисля, че хората се тревожат твърде много за високите ISO стойности и шума“, казва той. „Предпочитам да имам рязка, ясна картина, която може да има малко шум, с който мога да се справя по-късно с помощта на софтуер, отколкото да пропусна кадъра изцяло.“ В допълнение на това високата ISO производителност и технологиите за намаляване на шума в съвременните фотоапарати гарантират, че можете да постигнете по-чисти изображения при по-високи ISO стойности, отколкото очаквате.

Портрет в близък план на белоглав орел с отворен клюн, направен от Pete Lau с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

„Този огромен белоглав орел беше в заграждението си, но близо до оградата, така че избрах да направя портрет, за да видя как обективът ще дефинира детайлите“, обяснява Pete. „Резултатите говорят сами по себе си, както и цветовете.“ Заснето с Canon EOS R7 с обектив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM при 338 mm, 1/400 s, f/8 и ISO 100. © Pete Lau

Независимо дали снимате птици или зверове, техниките на Guy, потвърждението на Pete и обектив, като Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, с гъвкав обхват на увеличение и впечатляващи възможности ще ви помогнат да се приближите една крачка по-напред за улавяне на дивата красота на естествения свят. „Просто опитайте“, казва Pete. „Всеки може да го направи. Излезте навън и вижте какво можете да постигнете.“


Написано от Natalie Denton

Свързани продукти

Свързани статии

Съвети за фотографиране на дива природа

Професионалистката Dani Connor споделя най-добрите си съвети за успех с амбициозен млад фотограф на дивата природа.

Как да снимате птици

Съвети и най-добър комплект за начинаещи фотографи на птици.

Най-добрите обективи за снимане на дива природа

Заснемете зашеметяващи кадри на диви животни и птици с тези обективи с фиксирано фокусно разстояние и вариообективи.

Как да изберете обектив

Всичко, което трябва да знаете за обективите, от видовете обективи до функциите, които да търсите.