Младата британска фотографка Dani Connor си създала професионално име по време на пандемията от Covid-19, след като останала затворена в шведската Лапландия. Dani била доброволец в резерват за диви животни в провинцията, когато голяма част от света е блокирана, и използвала времето в своя полза, като изградила тясна връзка с местната дива природа – по-специално с малка група червени катерици.
„Видя ми се като много добра възможност да започна кариерата си“, казва тя. „Казах си, че ще си дам шест месеца и ако не постигна нищо, ще се върна на работата си в Природонаучния музей в Лондон.“ Само след половин година всеотдайни усилия, Dani вече имала последователи от 60 000 души в Instagram, YouTube и Twitter и била подкрепяна финансово от членове на Patreon, които инвестирали в нейната работа.
Помолихме Dani да сподели някои от най-добрите си съвети със студента по фотография Jonty Clark, който искаше да научи повече за фотографирането на животни в дивата природа. Осигурихме на Jonty Canon EOS R7, който Dani беше използвала при снимането на диви животни в Испания, и ги настанихме в скривалище за фотографи, където е сигурно, че ще забележат бързо летящи хищни птици.
Ето съветите, които Dani разкри през този ден, придружени от селекция от най-добрите снимки, направени от нея и Jonty.
ФОТОГРАФИЯ НА ДИВА ПРИРОДА
Съвети за млади фотографи на дива природа: еднодневна фотосесия с професионалистката Dani Connor
Съвет 1: Потопете се в средата на вашия обект
Снимането в скривалище означава, че е възможно да контролирате околната среда. Храната се поставя върху обекти пред скривалището, за да привлече птиците в обхвата на снимане. Активността е почти гарантирана, което прави този тип локация очевидният избор за еднодневна фотосесия.
Dani е снимала от скривалища известно време в началото на кариерата си, докато е живяла в Швеция, и все още ги намира за полезни и днес. „Снимането от скривалища означава, че трябва да бъдете креативни и да намирате начини да правите впечатляващи изображения, които да се различават от всички останали, направени на същото място. Това е чудесен начин да тренирате техниката си и да снимате с някой друг рамо до рамо“, казва тя.
Опитът на Jonty се свежда предимно до снимки в студиа, където е снимал екзотични домашни любимци като част от курсовата си работа в университета. Размишлявайки за деня, той споделя: „Научих много за поведението на ветрушките от Dani, но също така и от часовете, прекарани в наблюдаване на птиците от скривалището. В края на снимките можех да предвидя кога ще се спуснат от близките дървета, което ми даваше повече време да се подготвя. Студийните снимки са много стилизирани, но беше невероятно да наблюдаваме животни в дивата природа. Младите екземпляри, каращи се с по-възрастните ветрушки пред нас, ни дадоха невероятната възможност да заснемем вълнуващи кадри.“
Съвет 2: Инвестирайте в многофункционален фотоапарат
Dani на първо място е фотограф, но привлича вниманието на потенциални клиенти чрез видеоклиповете, които качва в YouTube. Когато започнете да се занимавате с фотография, е добра идея да научите някои основни неща относно видеоклиповете, дори и само за да си правите реклама в социалните мрежи. За да направите това, ще трябва да изберете правилния фотографски комплект.
„Canon EOS R7 е отличен универсален фотоапарат за тези, които започват като създатели на съдържание“, предлага Dani. „Нещото, което го отличава, е неговата вградена стабилизация на образа (IBIS), която е полезна не само при снимане на бързодвижещи се обекти, но и при разходки, докато създавате влоговете си в дивата природа.“
Jonty избра да съчетае Canon EOS R7 с обектив Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM, който има оптичен стабилизатор на образа, създаден да допълва вградения IBIS във фотоапарата. „Стабилизацията на образа беше забележимо по-добра, отколкото на моя Canon EOS 90D“, казва Jonty, „а и фотоапаратът се усети по-добър за работа като цяло. Режим за по-бърза серия от снимки, по-голям диапазон на ISO, автоматично нивелиране – беше истинско удоволствие да снимам с фотоапарата и определено ми предостави всичко необходимо, за да тръгна по пътя към превръщането на това в професия на пълен работен ден.“
Прочетете нашето ръководство за най-добрите обективи за фотография на диви животни, за да научите повече за вариантите за обективи за заснемане на зашеметяващи изображения на диви животни и птици.
Съвет 3: Фокусирайте очите на вашия обект
AF с разпознаване на очи на животни е функция, която Canon EOS R7 наследява от други професионални фотоапарати, като Canon EOS R5 и EOS R6, която премахва догадките при фокусиране на бързодвижещи се обекти. „Обичам режима за разпознаване на очи на животни на моя EOS R5, защото не само непрекъснато проследява обектите ми, докато се движат, но и автоматично фокусира очите, което прави работата ми много по-лесна. EOS R7 също разполага с настройка за разпознаване на очи на животни, което наистина ще помогне на тези, които са нови във фотографията на птици и диви животни“, казва Dani.
Приложението Canon Photo Companion е полезен инструмент за справяне с функциите на вашия фотоапарат със специфични упражнения, уроци и съвети за вашия модел фотоапарат и ниво на умения. „Персонализирах собствени бутони на EOS R7“, казва Jonty, за когото запознаването с новия фотоапарат беше наистина лесно. „Настроих бутона за фиксиране на експонацията да избира фокусиране на животни и след това натиснах наполовина спусъка, за да фокусирам окото. Сега, след като изпробвах тези функции, смятам, че са съществени за бъдещата фотография на дивата природа.“
В допълнение към тези предимства има и други предимства на снимането с фотоапарат със сензор с изрязване (APS-C), като Canon EOS R7. „Фотоапаратите със сензор APS-C ви позволяват да се доближите до обекта“, казва Dani. „Снимах с обектив Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM и удължител Canon EF 1.4X III, монтирани към моя Canon EOS R5, което ми даде еквивалентно фокусно разстояние от 420 mm, но максималният обхват от 150 mm на Jonty беше разширен до 240 mm благодарение на коефициента на изрязване от 1,6x. Това беше достатъчно близо, за да се получат някои невероятни снимки от скривалището и ще е наистина страхотно за разходки из града или в местния парк, когато искате да се доближите до вашия обект.“
Съвет 4: Никога не пропускайте кадър с режима за серия от снимки в RAW формат
Dani и Jonty експериментираха с режим на серия от снимки в RAW формат, когато снимаха ветрушки от скривалището си. Canon EOS R7 позволява заснемане на 15 кадъра в секунда (fps) при използване на механичен затвор или 30 fps при използване на електронен затвор, което е същият брой кадри в секунда като при видеоклип. „Това е невероятно бързо и особено добро за птиците в полет, което ви позволява да изберете най-добрата снимка от серията със снимки“, казва Dani.
В този режим може да се активира и предварително заснемане, което улавя моментите половин секунда преди натискане на спусъка и запаметява изображенията като отделни RAW файлове. „Тази функция е толкова страхотна, защото все едно ми позволи да се върна назад във времето. Ветрушките бяха непредсказуеми, но тази функция ми даде много повече време, за да реагирам и да направя снимката“, казва Jonty.
Съвет 5: Създайте свои собствени възможности
„Най-големият ми съвет към Jonty и всеки, който иска да успее като фотограф на диви животни, е да създава повече възможности. Пазарът е препълнен с различни фотографи, но все още има възможност да се откроиш от останалите“, казва Dani. Тя съветва Jonty да наблюдава други професионални фотографи, за да види как работят, като просто ги попита: „Мога ли да те последвам за един ден, за да видя как работиш?“ – и да помни колко е важно да внесе индивидуалност в съдържанието, което публикува онлайн.
„Хората не ме следват заради фотографията ми или защото искат да видят дивата природа", продължава Dani. „От фотографите на дива природа се очаква да правят добри снимки, но аз имам много последователи, защото хората искат да чуят това, което имам да разкажа. Винаги се представям във видеоклиповете в YouTube, защото знам, че щом хората видят моята личност, започват да се интересуват повече от съдържанието ми.“
„Беше ми интересно да научва повече за маркетинговата страна на фотографията от Dani“, казва Jonty. „Доста обезсърчително е да гледаш портфолио на опитни фотографи, които са имали десетилетия, за да усъвършенстват изкуството си, но да видиш какво е постигнала Dani за краткото време, прекарано в наблюдаване на червени катерици и използвайки възможностите на социалните медии, е наистина вдъхновяващо.“
Размишлявайки върху изминалия ден, Jonty споделя: „С помощта на Dani и това, че фотоапаратът ми помогна да изолирам обектите толкова лесно, бързо се научих да се адаптирам към по-динамична среда.“
Jonty завършва деня вдъхновен, с множество впечатляващи снимки, които да добави към портфолиото си, докато Dani също се чувства облагодетелствана от времето им заедно, защото успя да изпробва фотографския си комплект: „Чувствам, че и аз научих някои неща от Jonty“, заключава тя. „Независимо дали ме обучават, или обучавам някой друг, винаги има обмен на информация.“
Написано от Matthew Bowen