Piotr казва, че заснемането на изображения със светлинни следи е сравнително лесно. „Имате нужда само от стандартно фотографско оборудване, статив и добро място за снимане“, казва той. „Не е трудно да се направи такъв тип снимки, а резултатът, който виждате на вашия LCD екран, е винаги фантастичен. Понякога дори не е нужно да редактирате снимките, защото изглеждат страхотно точно такива, каквито сте ги заснели.“ Заснето с Canon EOS 5D Mark IV с обектив Canon EF 16-35mm f/2.8L USM (сега вече предшественик на Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM) при 18mm, 25 сек, f/11 и ISO1000. © Piotr Skrzypiec
Екскурзовод през деня, фотограф на светлинни следи през нощта, Piotr Skrzypiec използва познанията си за красиви места и техники за продължителна експонация, за да създаде зашеметяваща пейзажна фотография в Словения и извън нея. И заради това не е изненада, че е обявен за победител в конкурса Redline Challenge на Canon.
Конкурсът по фотография имаше за цел да подобри уменията на любителите фотографи, чиято тема беше „Светлина в тъмното“. Три от изображенията на Piotr бяха част от финалния списък на журито, а снимката му на виадукт, обвит в мъгла, чиято атмосфера е забележителна, беше избрана за победител от всички.
Piotr използва продължителна експонация, за да превърне светлината от фаровете на движещи се автомобили в криволичещи цветни ивици. Продължителната експонация означава снимане с ниска скорост на затвора, която може да варира от секунди до часове и води до размазване на движещите се обекти. Техниката не изисква специализиран фотоапарат или обектив, а резултатите са изненадващи. Освен за размазване от движението, продължителните експонации са подходящи и за увеличаване на светлината, която навлиза във фотоапарата, с цел намаляване на ISO чувствителността, което подобрява качеството на изображението.
Тук Piotr отново посещава местата, които вече е снимал, и предлага съвети за това как да направите подобни снимки със светлинни следи.