Осмелете се да бъдете различни: творчески съвети за снимки в социалните мрежи

TikTok фотографите Rosie Lugg и Eletrico споделят любимите си техники за създаване на изображения, които привличат вниманието.
Капчици течен спрей в дъга от стъклен бокал, държан във вдигната ръка, очертана в силует на фона на оранжево небе.

Ключът към създаването на открояващи се изображения за препълнени социални канали е да мислите различно и да покажете на света как го виждате. TikTok творците Rosie Lugg (@rambosphotos) и Peter Jay (@Eletrico) правят точно това. Всеки от тях е запален по създаването на уникално съдържание и споделя своите методи и идеи с аудиторията.

Тук Rosie и Eletrico разкриват най-добрите си съвети и трикове за създаване на уникални изображения, които ще впечатлят последователите ви, чрез използване на пет различни фотографски техники.

1. Светлинни следи с продължителна експонация

Продължителна експонация на мъж, стоящ на паважа пред червени светлинни следи от преминаващ автобус.

„За снимки на светлинни следи, които изискват продължителна експонация, стативът е от основно значение, за да се избегне нестабилността на фотоапарата“, обяснява Rosie. „Ако искате човекът да излезе статичен в кадъра, той също трябва да остане съвършено неподвижен по време на експонацията.“ Заснето с Canon EOS 200D (вече предшественик на Canon EOS 250D) с обектив Canon EF 35mm f/1.4L II USM при 2 s, f/5.6 и ISO100. © Rosie Lugg

Продължителна експонация на силуетна фигура до кръг от златиста светлина. Светлинни следи се излъчват от ръба на пръстена.

За продължителни експонации Eletrico смята, че използването на ниска настройка за светлочувствителност ISO100 позволява по-ниски скорости на затвора, като същевременно предотвратява появата на шум в изображението. Заснето с Canon EOS M50 Mark II с обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM при 18mm, 13 s, f/10 и ISO100. © Peter Jay

Грабващите вниманието техники са задължителни за фотографите, които търсят успех в социалните мрежи, и както Rosie, така и Eletrico предлагат създаване на впечатляващи снимки на светлинни следи.

Rosie наскоро е експериментирала със светлинни следи, оставени от червените автобуси на Тауър Бридж в Лондон. „Трябва да си поиграете с настройките на фотоапарата, за да получите ефекта, който желаете. Обикновено снимам в ръчен (M) режим така или иначе, което улеснява контрола на скоростта на затвора и отвора на диафрагмата, както и на настройката за ISO светлочувствителност. Докато снимах човек на фона на светлинна следа от автобус, открих, че ми трябва скорост на затвора около две секунди с отвор на диафрагмата f/5.6 и ISO100, за да постигна правилната експонация. Винаги се старая да използвам възможно най-ниска настройка за ISO светлочувствителност, за да получа най-високо качество и да намаля до минимум шума в изображението.“

Eletrico е създал също толкова улавящо окото изображение с помощта на ежедневни домакински предмети. „Сложих малко тлееща памучна вълна в метална кухненска тел за разбиване“, обяснява той. „Завъртането на телта за разбиване около парче струна произведе искри и продължителната експонация от 13 секунди се оказа правилната за рисуване със светлина.“ (Внимание: това може да създаде опасност от пожар. Уверете се, че имате под ръка пожарогасител или други предпазни средства.) „Поставянето на фотоапарата на статив с 10-секундна самоснимачка ми даде възможност да наглася всичко и да застана на място преди отварянето на затвора.“

Можете да създадете подобни ефекти на светлинни следи с фенерчета, LED лампи или дори бенгалски огън.

2. Замразяване на движението с високи скорости на затвора

Динамичните кадри, заснети с високи скорости на затвора, наистина се открояват в социалните мрежи. Движението замръзва в конкретен момент, разкривайки детайли, които не могат да се видят с просто око.

За своята заснета по залез снимка на вода, разплискана в кръг от чаша, (в началото на страницата) Eletrico е използвал ръчен режим на фокусиране. „При снимането със самоснимачка автофокусът нямаше задължително да се фиксира върху правилната част от сцената, така че набелязах точка на земята и фокусирах предварително. Подвижният сензорен екран на Canon EOS M50 Mark II беше наистина полезен, позволявайки ми да композирам снимката, докато стоя пред фотоапарата.“

Rosie казва: „Обичам да снимам модели, които се въртят, облечени в рокли, и ако не използвате наистина висока скорост на затвора, всички детайли ще се изгубят в размазване. Също така предпочитам да снимам с фотоапарат в ръка, вместо да използвам статив, тъй като мога да се движа и да бъда много по-спонтанна.“

Когато снимате без статив, използването на обективи с вграден стабилизатор на образа ще ви помогне да постигнете резки снимки. Canon EOS R5 и EOS R6 имат вграден стабилизатор на образа, който работи както със, така и без вграден в обектива стабилизатор на образа.

3. Детайлни близки планове

Червена кръгла форма с три лъча, излизащи от централна точка, отразени във водни капки над нея.

„Удивен съм, че обективът EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM осигурява такива отлични детайли в близък план“, казва Eletrico. „С невъоръжено око дори не можех да видя светлинните шарки във водните капки, докато създавах този кадър.“ Заснето с Canon EOS M50 Mark II с обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM при 52mm, 1/40 s, f/5.6 и ISO400. © Peter Jay

Обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

Eletrico е използвал обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM за неговата снимка в близък план на цветни водни капки (отляво). Идеален обектив „всичко в едно“, той постига отлични резултати и при близки, и при далечни обекти и може да фокусира дори от разстояние 25 cm (при фокусни разстояния 18 – 50 mm).

Макро изображенията, разкриващи невероятно фини детайли, със сигурност ще накарат потребителите в социалните мрежи да спрат да превъртат и да им обърнат внимание. „Винаги съм смятал, че е необходим голям, специализиран макро обектив за снимки в изключително близък план, но бях изненадан колко много мога да приближа с обектива Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, казва Eletrico. При фокусни разстояния 18 – 50 mm обективът може да фокусира дори от разстояние 25 cm.

„Облепих с прозрачно тиксо периферията на ролка и я поставих върху изображение на екрана на телефона ми за осветление, след което напръсках малко водни капки, през които светлината да премине.

„Нямаше нужда да използвам специални настройки на фотоапарата, а обективът улови и най-малките детайли в капките. Нестабилността на фотоапарата може да е истински проблем при макро фотографията, но аз снимах с фотоапарата в ръка, а стабилизаторът на образа в обектива се оказа невероятно ефективен.

4. Отражения във вода

Огледално изображение, отразено в локва, на краката на жена от коленете надолу, облечена в жълта пола и бели ботуши.

Идеята за отражения във вода накарала Rosie да мисли за кални локви и гумени ботуши. „Доста странно, но въпреки британското време трябваше да чакам повече от седмица да завали“, казва тя. Заснето с Canon PowerShot G7 X Mark II (вече предшественик на Canon PowerShot G7 X Mark III) при 1/320 s, f/2.8 и ISO320. © Rosie Lugg

Огледален образ, отразен в басейн с вода, на дете, седящо на плаващ дюшек на фона на градски пейзаж.

Eletrico е целял нещо необичайно за темата „водно отражение“, създавайки локва вода на пода си и заснемайки изображение, показано на телефона му, както и отражението му, в тъмна стая. Резултатът е тази невероятна оптична илюзия. Заснето с Canon EOS M50 Mark II с обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM при 18mm, 1,6 s, f/14 и ISO100. © Peter Jay

Двойните изображения улавят вниманието на всички и, както е демонстрирала тя в своето TikTok видео, Rosie обича да създава огледални изображения с отражения, добавяйки специалния ефект на симетрията към съдържанието си. „Чаках дъждовен ден, така че имаше достатъчно локви, с които да си поиграя“, обяснява тя. „Накрая използвах себе си като модел и открих, че приложението Canon Camera Connect е невероятно полезно. Невероятно беше, че можех да поставя фотоапарата на статив и да контролирам всичките му настройки от телефона в ръката си.

„За да се възползвате максимално от отраженията във водата, обикновено трябва да се снижите доста – ъгълът на фотоапарата беше от изключително значение, а възможността да наблюдавам изображението на екрана на телефона си и да регулирам настройките за снимане направи всичко наистина просто и ясно“, добавя Rosie.

Ако не използвате приложението Camera Connect, за да управлявате фотоапарата от разстояние, най-вероятно ще държите фотоапарата в ръка, за да направите снимка от нисък ъгъл. При тези обстоятелства, продължава Rosie, „накланящ се или подвижен екран улеснява живота и означава, че няма нужда да коленичите или да лягате в калта.“

Eletrico също обича да добавя творчески стил към своите снимки на отражения във вода. „Излях малко вода на пода и изключих всички лампи, така че беше наистина тъмно. Водата отрази изображението, показано на екрана на моя телефон, и ефектът изглежда наистина страхотно. Използвах малък отвор на диафрагмата f/14 за по-голяма дълбочина на рязкост, така че всичко в сцената е ясно фокусирано – от предния до задния план.“

5. Разфокусирани фонове

Жена, гледаща нагоре и вдясно, с ръка на бузата и разфокусирани звездообразни празнични светлини на заден план.

Rosie често използва реквизитни елементи, за да направи снимките си по-интересни, като подрежда празнични светлини или дори издухва балончета, за да създаде интересни боке ефекти. Освен това изрязва форми, които да постави върху обектива, придавайки причудливи форми на разфокусираните точки светлина и ярки петна. „Също така често използвам малка дълбочина на рязкост, за да разфокусирам фона“, добавя тя. Заснето с Canon EOS 200D с обектив Canon EF 35mm f/1.4L II USM при 1/125 s, f/1.4 и ISO200. © Rosie Lugg

Бяла мраморна структура с над дузина куполи и четири минарета, гледани през пръстен в златиста светлина.

„В началото мислех да използвам само ръката си на преден план, но след това ми хрумна идеята да хвана ND филтър, за да добавя повече креативност“, казва Eletrico. Заснето с Canon EOS M50 Mark II с обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM при 18mm, 1/100 s, f/3.5 и ISO100. © Peter Jay

Изолирането на основния обект в сцената чрез разфокусиране на фона е една от любимите техники на Rosie. „Повечето портрети, които виждате в социалните мрежи, изглеждат доста еднакво, особено тези, заснети с мобилен телефон. Моят обектив Canon EF 35mm f/1.4L II USM ми дава предимство, тъй като най-широкият му отвор на диафрагмата осигурява малка дълбочина на рязкост. Това съсредоточава цялото внимание върху заснемания човек.“ Ако използвате EF обектив с фотоапарат с APS-C сензор, обектът, който заснемате, е по-голям върху сензора, отколкото върху пълнокадров сензор, което на практика увеличава фокусното разстояние на обектива с коефициент 1,6x. „Ефективното фокусно разстояние на 35-милиметровия обектив е равно на 56 mm при моя Canon EOS 200D, което смятам, че е идеално за моите портретни и модни фотосесии. Изображенията получават висококачествен, вдъхновяващ облик, който привлича окото и спира хората, докато разглеждат социалните мрежи.“

За да демонстрира малка дълбочина на рязкост, Eletrico е заснел архитектурна снимка на сграда в далечината. Оригиналният му подход е бил да държи ND филтър в ръката си на близко разстояние, включвайки го в кадъра. „Фокусирайки върху джамията в далечината, филтърът създава мечтателен, меко разфокусиран ореол около сградата за специален ефект.“ Често нестандартното мислене може да доведе до красиви резултати.

Бъдете креативни с фотографското си оборудване

За най-завладяващо съдържание ви е необходимо оборудване, което съответства на креативността ви. Rosie и Eletrico пътуват без много багаж и снимат с оборудване, което не им тежи, но е интуитивно и с бърза реакция, позволявайки им да създават невероятни творби, когато вдъхновението ги връхлети.

Rosie използва джобния Canon PowerShot G7 X Mark II (вече предшественик на Canon PowerShot G7 X Mark III) – нейния мощен компактен спътник за развихряне на идеи в движение. Тя също така използва Canon EOS 200D (вече предшественик на Canon EOS 250D) – забележително компактен и лек DSLR фотоапарат, идеален за използване както в домашно студио, така и навън. „Може да е трудно да следвате бързо развиващото се действие“, казва Rosie. „Но моят EOS 200D има изключително бърза реакция, особено когато става дума за проследяване с автофокуса.“

По отношение на обективите Rosie разчита на Canon EF 35mm f/1.4L II USM заради невероятно малката му дълбочина на рязкост и на Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (вече предшественик на Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM в гамата EF) заради многофункционалността на вариообектива без никакъв компромис с качеството.

От своя страна, Eletrico предпочита компактния, но мощен Canon EOS M50 Mark II, съчетан с изключително многофункционалния обектив Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Комбинацията е надминала неговите взискателни очаквания в почти всеки сценарий на снимане.

Вдъхновихте ли се от тези творчески техники? Гледайте съветите на Eletrico за по-добри снимки в TikTok и след това опитайте да добавите забавни ефекти към собствените си изображения. Споделете резултатите с хаштаг #FreeYourStory и таг @canonemea.


Написано от Matthew Richards

Свързани продукти

Свързани статии

Заснемайте естетични снимки

Инфлуенсърът в социалните мрежи, Steffi Marla, споделя за тайните, които стоят зад впечатляващите й снимки в социалните мрежи.

Снимане на сезоните

Разкрийте уникалната атмосфера на всеки сезон с тези съвети от Benjamin Hegyi.

Създаване на съдържание с EOS R50

Издигнете социалните си канали до ново ниво с EOS R50.

Усъвършенствайте селфито си

TikTok-ърката Nina Collins обяснява как да създавате творчески автопортрети у дома.