Заснемането на естествени и реалистични тонове на кожата е един от най-предизвикателните аспекти на портретната фотография. Необичайната светлина и отклоненията в цветовата тоналност могат да оставят портрета ви с болнаво изглеждаща кожа, което може да отнеме цяла вечност да се коригира при обработката. И тъй като не всички можем да си позволим да имаме гримьор в готовност, има редица начини, по които можете да получите свежи и чисти тонове направо с вашия EOS фотоапарат и да намалите нуждата от ретуширане.
Тук модният фотограф Jade Keshia Gordon предлага пет прости съвета за заснемане на перфектни тонове на кожата. Тя обяснява как подхожда по различен начин към тъмната, светлата и смесената кожа и как настройва своя EOS фотоапарат за резултати с неизменно високо качество.
Следвайте съветите на Jade и за нула време ще подобрите уменията си за заснемане на перфектни тонове на кожата!
ПОРТРЕТНА ФОТОГРАФИЯ
Как да уловите естествените тонове на кожата във вашите портретни снимки
1. Избягвайте силната, пряка светлина
По-меката светлина обикновено е за предпочитане. Снимането на открито в светъл, но облачен ден ще осигури дифузна светлина, която е подходяща за всички видове тон на кожата. В ясни слънчеви дни, когато светлината е нефилтрирана и силна, често е по-добре да намерите лека сянка, за да можете да избегнете сенките и ярките зони по лицата.
„Що се отнася до тона на кожата, първото нещо, за което трябва да помислите, е светлината“, потвърждава Jade. „Ако тя попада директно върху лицето на обекта ви, а той има по-светла кожа, може накрая лицето да изглежда избледняло. Затова трябва да сте подготвени да намалите експонацията или да преместите обекта, така че светлината да идва отзад.
„Когато работя в студио, обичам да използвам конфигурация с два светлинни източника – един зад обекта, осветяващ фона, и след това бюти диш рефлектор отпред, разположен леко ексцентрично спрямо обекта, за осветяване на лицето.“
2. Експонирайте правилно различните тонове на кожата
Jade редовно снима модели с различни тонове на кожата и прилага различен подход към всеки.
„Важно е да избягвате преекспонирането при светъл тон на кожата, когато снимате портрет“, обяснява тя. „Искате да сте сигурни, че можете да видите текстурите и всякакви лунички или грим. Ако светлите зони са преекспонирани, може да бъде трудно или невъзможно да възстановите детайлите в тях.“
„При тъмен тон на кожата ви трябва много светлина“, продължава Jade. „Тъмното поглъща светлина, така че трябва да осигурите достатъчно светлина, за да покажете детайлите. Границата е тънка, тъй като твърде многото светлина ще преекспонира кожата и ще накара детайлите да избледнеят.
„Бих казала, че осветяването отзад работи добре за тоновете на кожата на смесените раси, независимо дали става въпрос за студийно осветление, или светлина от слънцето. То осигурява приятно осветяване на периферията на лицето и можете да използвате рефлектор, за да отразите част от тази светлина обратно към лицето.“
3. Използвайте настройката за портретен стил на снимката
Изборът на една от предварително зададените опции за стил на снимката на фотоапарата се грижи за цял набор от настройки за вас – всеки стил на снимката предлага различна комбинация от рязкост, контраст, наситеност и тоналност на цветовете и те могат да имат значително различни ефекти върху тоновете на кожата в един портрет. Както може би се досещате, стилът на снимката „Портрет“ е оптимизиран за снимки, които включват хора, като рязкостта е умерено намалена, а яркостта леко увеличена, за да се придаде по-мек изглед на кожата.
„Тук предпочетох настройката „Портрет“, тъй като снимката, която заснех със стандартен стил на снимката, изглежда малко скучна“, казва Jade. „Настройката за портрет нежно подсилва червеникавите нюанси в изображението. Това извлече най-доброто от розовата блуза на модела и тъй като тя е с тъмен цвят на кожата, това подсилване на червеното помогна за подчертаване на тоновете на кожата й, без да я прави твърде оранжевеещо червена.“
Ако установите, че настройката по подразбиране за портретен стил на снимката създава тонове на кожата, които са прекалено червеникави или жълтеникави при определена светлина, използвайте плъзгача „Цветова тоналност“ в менюто „Стил на снимка“, за да коригирате това.
4. Настройте ръчно баланса на бялото
За постигане на еднакви цветове на кожата при всяка снимка изберете предварително зададен баланс на бялото, който съответства на светлинните условия, или създайте свой собствен, като използвате опцията „Потребителски баланс на бялото“ в главното меню на фотоапарата. Ако светлината не се променя, ще получавате едни и същи резултати при всяка снимка.
Ако оставите баланса на бялото с настройката „Авто“, фотоапаратът ще регулира цветовата температура автоматично, за да премахне цветовите оттенъци. Това може да доведе до твърде „топли“ (оранжеви) или твърде „хладни“ (сини) тонове на кожата. Ако снимате във формат RAW, можете да промените баланса на бялото по-късно при редактиране, но правилната настройка във фотоапарата ви дава по-точен предварителен преглед.
„В тези примери можете да видите ефекта, който използването на различен баланс на бялото има върху тоновете на кожата на модела“, обяснява Jade. „Предпочитам резултатите от настройката за дневна светлина тук, тъй като това не я кара да избледнее и не я прави с прекалено оранжев тон на кожата. Просто подсилва леко цветовете и е по-близо до това, което виждах с очите си тогава.“
5. Снимайте в RAW
Ако снимате в JPEG или HEIF формат, трябва да конфигурирате настройките направо във фотоапарата, преди да снимате. Това включва цветовото пространство, което определя цветовата гама, която може да се покаже в снимката. Можете да зададете това в главното меню на фотоапарата.
Jade винаги снима във формат RAW и препоръчва да го правите дори ако сте начинаещи в портретната фотография, тъй като това улеснява фината настройка на тоновете на кожата по-късно. RAW файловете съдържат повече информация за снимката, отколкото JPEG или HEIF файлове, и можете свободно да регулирате параметрите на снимката, като баланс на бялото, цветови характеристики и рязкост, чрез софтуер за обработка и редактиране на RAW, като Canon Digital Photo Professional, без да променяте оригиналните данни за изображението.
Автор на текста Маркъс Хокинс
Свързани продукти
-
Обективи за DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Професионален вариообектив от серия L за всекидневна употреба, който предлага високо качество на изображението с константен отвор на диафрагмата f/2.8. -
Обективи за EOS R
RF 85mm F1.2L USM
RF 85mm F1.2L USM предлага безкомпромисна острота за портрети заедно с превъзходна работа при слабо осветление и творчески възможности. -
Безогледални фотоапарати
EOS R6
Каквото и да снимате, както и да го снимате, EOS R6 ви позволява да бъдете креативни по начини, които никога не сте предполагали, че са възможни. -
Обективи RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрообектив 35mm f/1.8 с бърз отвор на диафрагмата за широкоъгълна перспектива, близко фокусиране и хибриден IS. -
Обективи RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Идеалният обектив за ежедневна употреба за ентусиасти, които използват пълнокадрови безогледални фотоапарати. Лесният за използване RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лек и компактен и е готов да издигне фотографията ви на следващо ниво.