За да снимате като професионалист, имате нужда от подходящия фотографски комплект. Но с богатия избор на фотоапарати и обективи, които вече са налични благодарение на бързия напредък при технологиите за фотоапарати, как да разберете кой комплект най-добре отговаря на вашите нужди?
Независимо дали сте току що завършил образованието си с първи стъпки в бранша, запален любител, желаещ да разшири обхвата си, или млад професионалист, който желае да се придвижи нагоре по кариерната стълбица, един от най-големите фактори, който трябва да вземете предвид, е типът фотография, с който искате да се занимавате. Документален фотограф, който може да се наложи да работи тихо и дискретно в различни среди, ще има различни изисквания в сравнение с моден фотограф например, който снима предварително аранжирана композиция с професионални модели.
Капацитетът на фотоапарата за заснемане на видео е друг важен фактор. „Това става все по-важен инструмент“, казва продуктовият специалист на Canon Европа, Mike Burnhill. „Видеото е ключова част от платформите на социалните мрежи например, а притежаването на умения за заснемане както на снимки, така и на видео отваря пазари за работа във фотоиндустрията.“
Трима млади професионалисти, всички специализирани в различни области, и всеки със своя собствена уникална история за това как е пробил в бранша, разказват за фотоапаратите и обективите на Canon, които използват, и защо са идеални за избрания от тях стил. Те са: нигерийският моден и портретен фотограф Emmanuel Oyeleke, немско-руският документален фотограф Nanna Heitmann и живеещият в Австрия Ingo Leitner, част от двойката фотографи на сватбена фотография Carmen и Ingo. Наред с техните лични прозрения, допълнителни експертни съвети предоставя и Mike Burnhill.
РЪКОВОДСТВО ЗА КУПУВАЧА
Снимайте като професионалист: най-необходимото оборудване за издигане на вашата фотография на следващо ниво
Най-добрият фотографски комплект за модна фотография
Бившият професионален играч на скрабъл, който се влюбва във фотографията, докато пътува по турнири в целия свят, Emmanuel Oyeleke, печели награди, включително Моден фотограф на годината за 2019 г. на ASFA. До голяма степен самоук, той пробива в бранша, заснемайки сватби (някои от които с 3000 гости) в родната си страна Нигерия, преди да промени начина си на живот, а сега редовно създава смели и красиви публикации за най-добрите модни списания в Африка, както и реклами за марки, включващи Coca-Cola и Unilever.
„Започнах да използвам системата EOS R през 2018 г., като това се превърна в откритие за мен“, казва той. „Не е нужно да се притеснявате за техническата страна, тъй като фотоапаратите се грижат за нея, давайки ви свободата да бъдете креативни без ограничения.“ Той използва основно Canon EOS R5 от излизането му на пазара през 2020 г. „45 MP сензор улавя огромно количество информация и ми дава възможността да изрязвам, като запазвам разделителната способност висока.
„Ако имате нужния бюджет, бих казал, че EOS R5 е идеален за целите на модната фотография, но ако не, бих ви препоръчал EOS R6, защото прави почти всичко, което прави R5, само че с по-малка разделителна способност.“
„Въпреки че модната фотография е свързана преди всичко с дрехите, когато гледаме снимки на хора, нашето внимание обикновено е привлечено от лицата, така че проследяването на лицето/очите на EOS R5 и EOS R6 е важно“, добавя Mike Burnhill. „Други характеристики, полезни за модната фотография, включват подвижен сензорен екран, който ви позволява да снимате от различни ъгли, за да заснемете интересни и динамични изображения.“
Предпочитаните от Emmanuel обективи са Canon RF 50mm F1.2L USM и RF 85mm F1.2L USM, като той препоръчва и двата на изучаващите модна фотография. „Те предлагат висока рязкост, голям отвор на диафрагмата и добра конструкция и си заслужават инвестицията – един добър обектив ще издържи много години“, вълнува се той.
„Това са страхотни обективи за заснемане на всичко – от снимки в цял ръст до изящни портрети“, съгласява се Mike. „Другата алтернатива би била вариообектив, като например RF 24-70mm F2.8L IS USM или EF 24-70mm f/2.8L II USM, монтиран чрез адаптер.“
Най-добрият фотографски комплект за документална фотография
Документалният фотограф Nanna Heitmann е родена в Германия през 1994 г. и купува първия си DSLR фотоапарат – Canon EOS 400D (вече предшественик на Canon EOS 850D) – когато е на 14 години. Докато расте, тя се вдъхновява от изображенията, които вижда в National Geographic, и по-късно завършва фотожурналистика и документална фотография в Хановерския университет за приложни науки и изкуства. Оттогава снимките ѝ са публикувани в National Geographic, TIME Magazine и de Volkskrant, наред с други. През 2019 г. тя получава номинация за Magnum.
През последните години Nanna, която работи основно по дългосрочни проекти, като документиране на общността около последната въглищна мина в Германия, използва Canon EOS R и Canon EOS R5. „Преди използвах Canon EOS 5D Mark III, но сега обичам да работя с безогледалните фотоапарати на Canon“, казва тя. „Тъй като нося оборудването си по цял ден, е много по-добре да работя с по-лек фотоапарат.“
Nanna казва, че иновациите, въведени в EOS R и EOS R5, включително AF при слаба светлина до -6 EV, имат големи предимства за документалната фотография. „Чувствителността при слаба светлина е важна, когато работите при слаба светлина без светкавица, а възможността да използвате безшумния режим на снимане на фотоапарата означава, че можете да работите дискретно“, казва тя. „Със сигурност бих препоръчал EOS R и EOS R5 на студентите по документалистика.“
За тези с малко по-малък бюджет друг вариант е фотоапаратът EOS RP от системата EOS R. „Това е по-малък, по-лек фотоапарат, който има много страхотни функции, включително безшумен режим на снимане, и подобно на други фотоапарати от системата EOS R е напълно съвместим с EF обективи“, казва Mike.
„Ако бюджетът ви позволява EOS R6, неговите невероятни възможности при слаба светлина означават, че ще можете да се справите с разнообразни светлинни условия, а проследяването на лица/очи означава, че не е нужно да се притеснявате за фокусирането, като вместо това можете да се концентрирате върху момента, композицията и израженията.“
Тъй като Nanna обича да се приближава до хората, които снима, тя почти винаги използва обективите Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM и RF 50mm F1.2L USM. „Всичко, от което се нуждая, са два обектива“, казва тя. „Предпочитам обективи с фиксирано фокусно разстояние пред вариообективите, тъй като те ви карат повече да се движите и да работите върху изображенията.“
Mike е съгласен, че тези два обектива са идеалната комбинация. „Фокусните разстояния от 35 mm и 50 mm винаги са били предпочитани за документална и репортажна фотография, тъй като дават естествена перспектива“, казва той. „RF 35mm F1.8 Macro IS STM е малък, на разумна цена и предлага стабилизатор на образа за 5 стъпки по-ниска скорост на затвора за ясни снимки без статив.“
Най-добрият фотографски комплект за сватбена фотография
Carmen и Ingo Leitner се срещат на италиански плаж през 2003 г. След като, докато пътуват заедно, разбират, че имат споделена любов към фотографията, те започват да снимат сватбите на близки и приятели, преди да се впуснат в новото начинание и да създадат собствен бизнес през 2009 г.
Екипът от съпруг и съпруга, които започват кариерите си съответно като технически инженер и гримьор, оттогава снима сватби на едни от най-красивите места в света. Първият им DSLR, който все още притежават, е Canon EOS 350D (вече предшественик на Canon EOS 850D), а сега използват фотоапарати EOS R5 и EOS R6, често снимащи едновременно, като единият заснема снимки, а другият записва видео.
„Най-важната характеристика за нас е суперточната система за фокусиране както на EOS R5, така и на EOS R6“, казва Ingo. „Дори при широко отворена диафрагма на обектива, изображенията са невероятно резки. Другото голямо предимство, което важи и за видеото, е наличието на вграден стабилизатор на образа (IBIS), който стабилизира при до 8 стъпки по-ниска скорост на затвора с определени обективи и означава, че не се нуждаем от стативи или моноподи.“
За тези, които имат амбицията да работят като сватбени фотографи, Ingo смята, че EOS R5 определено си струва инвестицията. „Ако не се нуждаете от 45 MP файлове, EOS R6 ще ви е напълно достатъчен“, добавя той.
„Двете най-големи предимства на тези фотоапарати за сватбена фотография са проследяването на лица/очи и функцията за безшумно снимане, която ви позволява снимате, без да притеснявате хората, особено на тихи места“, добавя Mike. „Освен това те са хибридни фотоапарати, които могат да снимат видео до 8K RAW и 4K при 120p за EOS R5 и 4K UHD до 60p за EOS R6.“
Carmen и Ingo използват основно Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM и RF 85mm F1.2L USM, както и RF 28-70mm F2L USM. За хората, които правят първи стъпки в сватбената фотография, Ingo има следния съвет: „Бих препоръчал 35mm и 50mm обективи с широк максимален отвор на диафрагмата – обективи от серия L, ако можете да си ги позволите.“
„Когато започвате като сватбен фотограф, универсален вариообектив, като RF 24-105mm F4L IS USM, е изключително полезен. Това е обектив, който може да прави по малко от всичко“, предлага Mike. „След това можете да го комбинирате с RF 50mm F1.8 STM или EF 85mm f/1.8 USM – нещо компактно и с голям отвор на диафрагмата. Това ще ви позволи да снимате по-различен начин, като например да използвате най-широкия отвор на диафрагмата, за да изолирате обекта от фона. С вариообектив и обектив с голям отвор на диафрагмата и фиксирано фокусно разстояние ще бъдете готови за повечето ситуации.“
Какъвто и път да сте избрали, било то модна и портретна фотография, документална фотография, сватбена фотография или друг вид фотография, инвестицията в добро оборудване е инвестиция във вашето бъдеще. Оттук започва вашето приключение в света на професионалистите…
Написано от David Clark
Свързани продукти
-
Безогледални фотоапарати
EOS R
Пълнокадров безогледален фотоапарат, който създава нови творчески възможности за фотографи и видеографи. -
Безогледални фотоапарати
EOS RP
Малък, лек и интуитивен пълнокадров безогледален фотоапарат, идеален за пътуване и всекидневна фотография. -
Безогледални фотоапарати
EOS R6
Каквото и да снимате, както и да го снимате, EOS R6 ви позволява да бъдете креативни по начини, които никога не сте предполагали, че са възможни. -
Обективи RF
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Добавете професионално предимство към вашия пълнокадров безогледален фотоапарат с 24-70 mm вариообектив, отличаващ се с широк отвор на диафрагмата и стабилизатор на образа за 5 стъпки по-ниска скорост на затвора. -
Обективи за EOS R
RF 24-105mm F4L IS USM
Лек и многофункционален вариообектив 24-105mm f/4 от серия L с бърз и тих автофокус и стабилизатор на образа за 5 стъпки по-ниска скорост на затвора. -
Обективи RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макрообектив 35mm f/1.8 с бърз отвор на диафрагмата за широкоъгълна перспектива, близко фокусиране и хибриден IS. -
Обективи за EOS R
RF 50mm F1.2L USM
Обектив с фиксирано фокусно разстояние 50mm f/1.2 за изключителна рязкост плюс забележителни характеристики при слаба светлина. -
Обективи за EOS R
Mount Adapter EF-EOS R
Стандартният адаптер EF-EOS R позволява безпроблемно използване на EF-S и EF обективи с фотоапарати EOS R.