Професионалистът в художествената фотография Chris Ward често се връща към една и съща сцена – като това дърво на юг от Линкълн, Англия – за да улови въздействието, което условията в небето и посевите в полето могат да имат върху изображението. „Тук небето беше безоблачно и мъгливо и имаше стърнища от скорошна жътва“, казва той. Chris преекспонира небето и полето, за да получи по-чиста композиция. „Празното пространство помага да се изолира дървото, а живият плет придава силна линия на хоризонта, за да се раздели небето и полето.“ Заснето с Canon EOS R6 с обектив Canon RF 24-105mm F4L IS USM при 105 mm, 1/330 s, f/11 и ISO100. © Chris Ward
Цветовото възприятие е силно свързано с емоцията. Има психологически теории за това как ни влияят различните цветове. Има разлики в различните култури, но зеленото или синьото често се смятат за успокояващи, докато червеното или оранжевото стимулират и очевидно дори ни карат да се чувстваме гладни! Тези идеи се вписват в това, което избираме да носим, как декорираме домовете си и какви изображения създаваме, когато става въпрос за фотография.
Но не всеки възприема цветовете по един и същ начин. Живеещият в Обединеното кралство професионалист в художествената фотография Chris Ward е роден със заболяване, наречено деутеранопия, което означава, че му е трудно да разпознава нюанси на зеленото. Той обаче открива, че зрението му е много по-настроено към разпознаването на фини детайли, фин контраст и разнообразна текстура, отколкото на другите хора – което му служи добре като специалист в монохромните изображения.