Статия

Защо персонализираните печатни комуникации са вашето тайно оръжие за привличане на вниманието на клиентите в „новото нормално“

Превърнете печатните носители във вашето тайно оръжие за успех

През 2020 г. станахме свидетели на радикална промяна във възможностите на фирмите за комуникация с техните клиенти. Много от нас прекарват все по-малко време в офиса, ограничавайки срещите на живо и прекарвайки повече време онлайн – в работа, но също и в приказки с приятели и пазаруване. Всъщност времето, отделяно за цифровите медии, се е увеличило стабилно, достигайки 7,5 часа на ден през тази година1.

С толкова много време, прекарано в различни цифрови канали, постигането на директна връзка става все по-голямо предизвикателство. Проучване сочи, че целевите пазари демонстрират признаци на „цифрова умора“, изразена в силно увеличаване на технологиите за блокиране на реклами2. Това поставя подновен акцент върху важността на алтернативните комуникации, например печатните материали, като начин за привличане и ангажиране на клиентите в новата нормалност.

Превърнете печатните носители във вашето тайно оръжие за успех

Цифрова умора и медийно недоверие

Скорошно проучване открива, че през последните две години 95% от купувачите на маркетингови комуникации са пренасочили разходите си към цифровата среда3. На пръв поглед това изглежда смислено: освен да спестят разходи (печатните носители са по-скъпи от цифровите), рекламодателите искат да са там, където клиентите им прекарват времето си. През 2020 г., повече от всякога, това е онлайн. Въпреки това по-нататъшно проучване показа също, че става все по-трудно да се рекламира ефективно в цифровите медийни канали, и изглежда, проблемът е в доверието. Според медийния консултант Kantar уебсайтовете и особено социалните канали са средата за рекламиране с най-малко доверие на разположение на рекламодателите. На най-голямо доверие се радват печатните материали. 4

Привличане на вниманието чрез печат

В исторически план печатните носители са се доказали като ефективен начин за свързване с клиентите и това въздействие продължава дори във време, когато обемите ни на внимание изглежда се свиват. Около 65% от потребителите казват, че е вероятно да обърнат пълно внимание на печатната директна поща5 – значителен дял, който е труден за пренебрегване. Затова, макар че печатът може да изисква по-висока първоначална инвестиция, печатните комуникации с клиентите имат по-голяма вероятност да бъдат прочетени и да получат доверие – и в крайна сметка възвръщаемостта от инвестицията е по-висока, отколкото при цифровите стратегии.

Защо е важно качеството, когато става дума за печат

Когато става дума за печат, качеството наистина има значение. Проучване на ефекта от качеството на печата установява увеличени положителни чувства и предпочитание към марката, когато хартията е по-качествена6, показвайки, че това може действително да повлияе върху възприятието за марката. Затова винаги проектираме нашите устройства с оглед на предоставяното качество. Най-новата ни серия например, imagePRESS C170, може да работи с широк набор от хартии и формати, което прави устройствата перфектни за удовлетворяване на нуждите на модерното работно място – от плакати до гланцови брошури и материали за търговски обекти. Те са бързи и прецизни, лесни са за използване с множество автоматизирани функции, а освен това са здрави и надеждни за целодневно използване в натоварен офис или студио.

Едно от предизвикателствата, пред които се изправят клиентите, когато замислят стратегията си за творчески печатни комуникации, е как да ги изработят. Изработването може да означава или инвестиране във външна услуга, или закупуване на специализирано устройство в допълнение на съществуващото оборудване в офиса. Богатите възможности на системите от ново поколение, обаче, като imagePRESS C170, позволяват на организациите да съчетаят традиционните си нужди от печат със способности за висококачествено отпечатване на разнообразни материали в рамките на офиса.

Печатни комуникации с клиентите, като директна поща, брошури, каталози и дори покани и нискотиражни опаковки, могат да се произвеждат на място с високи нива на прецизност на цветовете и завършека. Освен повече контрол върху качеството, графиците и сигурността това дава на фирмите по-голяма творческа свобода.

Персонализираното изживяване осигурява добавена стойност

Създаването на висококачествени печатни комуникации добавя стойност, запазвайки уместността и привлекателността на посланията, което подобрява удовлетвореността на клиентите. Реализирането на тези кампании в рамките на офиса предлага също така повече контрол върху персонализирането. Цифровият печат и софтуерът, снабден с възможности за печат на променливи данни, позволяват на потребителите да отпечатват силно таргетирани и персонализирани материали в малки тиражи. Каталози, покани и маркетингови материали например могат да бъдат адресирани до конкретни клиенти и персонализирани с тяхното име и друга информация.

Печатните комуникации имат физически характеристики, които липсват при цифровите: хората могат да видят, докоснат и помиришат печатните материали – сетивни изживявания, които допълнително стимулират интереса. В съчетание с доверието, което потребителите все още имат в печатните материали, качествените печатни комуникации с клиентите предлагат на организациите ценна възможност за ангажиране, убеждаване и насърчаване на лоялността на клиентите. Докато в миналото изработването на творчески и персонализирани печатни материали би означавало закупуване на допълнително специализирано устройство, днешните по-универсални устройства могат да отговорят на нуждите ви от функционалност на офис устройство, съчетана с възможност за осигуряване на нови професионални способности.

  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Пазарен анализ на Canon за 2020 г. „Създаване на стойност за клиентите“
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, стр. 28-29

Свързани продукти и решения

Вижте по-подробно

  • СТАТИЯ

    Ръководство за Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800

    Всичко, което трябва да знаете за интелигентния многофункционален принтер Canon imageRUNNER ADVANCE DX.

    26 Jan 2021

  • Статия

    Осигуряване на високо качество без компромис

    Помагаме ви да впечатлите клиентите, без да се разорявате.

    20 Jan 2021

  • СТАТИЯ

    Цифрова трансформация на хибридното работно място чрез печат

    Трансформиране на печата за нуждите на вашето хибридно работно място.

    20 Jan 2021

  • Не сте сигурни от кои продукти има нужда вашият бизнес?