Защо персонализираните печатни комуникации са вашето тайно оръжие за привличане на вниманието на клиентите в „новото нормално“

Превърнете печатните носители във вашето тайно оръжие за успех

През 2020 г. станахме свидетели на радикална промяна във възможностите на фирмите за комуникация с техните клиенти. Много от нас прекарват все по-малко време в офиса, ограничавайки срещите на живо и прекарвайки повече време онлайн – в работа, но също и в приказки с приятели и пазаруване. Всъщност времето, отделяно за цифровите медии, се е увеличило стабилно, достигайки 7,5 часа на ден през тази година1.

С толкова много време, прекарано в различни цифрови канали, постигането на директна връзка става все по-голямо предизвикателство. Проучване сочи, че целевите пазари демонстрират признаци на „цифрова умора“, изразена в силно увеличаване на технологиите за блокиране на реклами2. Това поставя подновен акцент върху важността на алтернативните комуникации, например печатните материали, като начин за привличане и ангажиране на клиентите в новата нормалност.

Превърнете печатните носители във вашето тайно оръжие за успех

Цифрова умора и медийно недоверие

Скорошно проучване открива, че през последните две години 95% от купувачите на маркетингови комуникации са пренасочили разходите си към цифровата среда3. На пръв поглед това изглежда смислено: освен да спестят разходи (печатните носители са по-скъпи от цифровите), рекламодателите искат да са там, където клиентите им прекарват времето си. През 2020 г., повече от всякога, това е онлайн. Въпреки това по-нататъшно проучване показа също, че става все по-трудно да се рекламира ефективно в цифровите медийни канали, и изглежда, проблемът е в доверието. Според медийния консултант Kantar уебсайтовете и особено социалните канали са средата за рекламиране с най-малко доверие на разположение на рекламодателите. На най-голямо доверие се радват печатните материали. 4

Привличане на вниманието чрез печат

В исторически план печатните носители са се доказали като ефективен начин за свързване с клиентите и това въздействие продължава дори във време, когато обемите ни на внимание изглежда се свиват. Около 65% от потребителите казват, че е вероятно да обърнат пълно внимание на печатната директна поща5 – значителен дял, който е труден за пренебрегване. Затова, макар че печатът може да изисква по-висока първоначална инвестиция, печатните комуникации с клиентите имат по-голяма вероятност да бъдат прочетени и да получат доверие – и в крайна сметка възвръщаемостта от инвестицията е по-висока, отколкото при цифровите стратегии.

Защо е важно качеството, когато става дума за печат

Когато става дума за печат, качеството наистина има значение. Проучване на ефекта от качеството на печата установява увеличени положителни чувства и предпочитание към марката, когато хартията е по-качествена6, показвайки, че това може действително да повлияе върху възприятието за марката. Затова винаги проектираме нашите устройства с оглед на предоставяното качество. Най-новата ни серия например, imagePRESS C170, може да работи с широк набор от хартии и формати, което прави устройствата перфектни за удовлетворяване на нуждите на модерното работно място – от плакати до гланцови брошури и материали за търговски обекти. Те са бързи и прецизни, лесни са за използване с множество автоматизирани функции, а освен това са здрави и надеждни за целодневно използване в натоварен офис или студио.

Едно от предизвикателствата, пред които се изправят клиентите, когато замислят стратегията си за творчески печатни комуникации, е как да ги изработят. Изработването може да означава или инвестиране във външна услуга, или закупуване на специализирано устройство в допълнение на съществуващото оборудване в офиса. Богатите възможности на системите от ново поколение, обаче, като imagePRESS C170, позволяват на организациите да съчетаят традиционните си нужди от печат със способности за висококачествено отпечатване на разнообразни материали в рамките на офиса.

Печатни комуникации с клиентите, като директна поща, брошури, каталози и дори покани и нискотиражни опаковки, могат да се произвеждат на място с високи нива на прецизност на цветовете и завършека. Освен повече контрол върху качеството, графиците и сигурността това дава на фирмите по-голяма творческа свобода.

Персонализираното изживяване осигурява добавена стойност

Създаването на висококачествени печатни комуникации добавя стойност, запазвайки уместността и привлекателността на посланията, което подобрява удовлетвореността на клиентите. Реализирането на тези кампании в рамките на офиса предлага също така повече контрол върху персонализирането. Цифровият печат и софтуерът, снабден с възможности за печат на променливи данни, позволяват на потребителите да отпечатват силно таргетирани и персонализирани материали в малки тиражи. Каталози, покани и маркетингови материали например могат да бъдат адресирани до конкретни клиенти и персонализирани с тяхното име и друга информация.

Печатните комуникации имат физически характеристики, които липсват при цифровите: хората могат да видят, докоснат и помиришат печатните материали – сетивни изживявания, които допълнително стимулират интереса. В съчетание с доверието, което потребителите все още имат в печатните материали, качествените печатни комуникации с клиентите предлагат на организациите ценна възможност за ангажиране, убеждаване и насърчаване на лоялността на клиентите. Докато в миналото изработването на творчески и персонализирани печатни материали би означавало закупуване на допълнително специализирано устройство, днешните по-универсални устройства могат да отговорят на нуждите ви от функционалност на офис устройство, съчетана с възможност за осигуряване на нови професионални способности.

  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Пазарен анализ на Canon за 2020 г. „Създаване на стойност за клиентите“
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, стр. 28-29

Свързани продукти и решения

Вижте по-подробно

Ръководство за Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800

Всичко, което трябва да знаете за интелигентния многофункционален принтер Canon imageRUNNER ADVANCE DX.

26 Jan 2021

Осигуряване на високо качество без компромис

Помагаме ви да впечатлите клиентите, без да се разорявате.

20 Jan 2021

Цифрова трансформация на хибридното работно място чрез печат

Трансформиране на печата за нуждите на вашето хибридно работно място.

20 Jan 2021

Не сте сигурни от кои продукти има нужда вашият бизнес?